DM-hero1.jpg

MSP optimaliserer forsyningskjeden med digital blekkutskrift og sikrer dermed konkurransedyktighet i fremtiden

MSP betjente sine direktereklamekundene ved hjelp av en forhåndsbestemt tre-trinns prosess. Alle dokumenter som skulle masseutsendes, ble skrevet ut på forhånd ved hjelp av offsett-utstyr med papirmating. Disse ble deretter preget med laserskrivere for personlig tilpasning eller modifisering. Deretter ble dokumentene satt inn i konvolutter, klare til utsendelse. Dette utgjør et årlig utskriftsvolum på ca. 100 millioner masseutsendelser, produsert ved hjelp av en tre-trinns drift. Administrerende direktør Markus Stricker forklarer: “Det var svært utfordrende å holde oss konkurransedyktige på markedet. Vi merket presset fra leverandører som produserte digitale reklameark i mindre skala, samt tilbudet fra de digitale fargeblekkskriverne på markedet. Selv om den konvensjonelle produksjonsprosessen vår var optimalisert til det ytterste, strevde vi fortsatt med å holde følge med konkurrentene. Vi visste at vi måtte gjøre noen endringer for å sikre fremtidig vekst."

DM-image1.jpg

"Det viktigste for oss i MSP, er at vi oppfyller kundenes krav. Vi er villige til å gi alt for at kundene våre skal bli fornøyde. Vi tror at overgangen til digital blekkutskrift gjør at vi kan levere den nyskapingen som kreves av markedet i dag og i fremtiden. Canon støttet oss hele veien, og var en utmerket samarbeidspartner da vi skulle vurdere og ta avgjørelser om den fremtidige strategien vår, samt implementere den rette løsningen. Med Canon som samarbeidspartner føler vi oss godt forberedt på fremtiden."

Markus Stricker