Canon hjelper Staples med kundefokusert tilnærming for å øke omsetningen

Staple er verdens største kontorutstyrselskap med over 2000 butikker i hele 27 land over hele verden.

Men til tross for merkets globale suksess stod Staples’ detaljhandelsorganisasjon i Nederland overfor lave inntekter og redusert kundegrunnlag og måtte implementere en mer kundeorientert tilnærming for å være lønnsom i et konkurranseutsatt marked. En mer integrert kundeopplevelse var nødvendig for å skape bedre overensstemmelse mellom tilbud i butikken og på nett. Det trengtes også flere direktemarkedsføringskanaler for tilpasning og for å tiltrekke kunder.

Staples fikk Canon Business Services til å utføre et kundevurderingsprogram. Ved hjelp av den nye innsikten begynte Canon å utvikle og utvide den generelle visjonen.

Staples-image1.jpg

«Vi trengte en rådgivningstilnærming for å få innsikt i hva som driver kundene. Det vi trengte, var en løsning og en strategi, men det fant vi ikke før Canon Enterprise Services ble involvert.»

Richard Houppermans, leder for bedriftstjenester