SPAR OPPTIL kr. 2.600,- PÅ UTVALGTE PRODUKTER

Kampanjeperiode:
2.3 – 30.4.2015

Hvor du kan kjøpe

EOS 5D Mark III

Alf Helgheim & Co AS, Skei i Jølster
Enfotobutikk AS, Alta
Express Foto, Norheimsund
Foto Erik AS, Haugesund
Foto Schrøder, Trondheim
Fotograf Engvig AS, Krisitansund
Fotograf Holst AS, Fauske
Fotograf I. Kind, Hønefoss
Fotohuset Johnson AS, Bodø
Foto-Jørgen AS, Bergen
FotoPhono Torshov AS, Oslo
Interfoto, Oslo
Knips AS, Steinkjer
Kværne Foto AS, Porsgrunn
Preus Foto Majorstua, Oslo
Preus Foto, Skien
Rofls Foto AS, Sandnes
Scandinavian Photo,
FotoVideo entusiastene, Oslo
Sponland Foto AS, Ålesund
Stathelle Foto AS, Stathelle
Stavanger Foto, Stavanger


Objektiver

FAQ – Kampanjen:
EOS 5D Mark III, utvalgte makroobjektiv og blits

Spørsmål 1: Når vil jeg motta tilbakebetalingen? 


Canon vil forsøke å utstede en bankoverføring innen 28 dager etter mottak av et gyldig krav, IKKE innen 28 dager fra kjøpsdato. Hvis kravet har manglende eller feil informasjon, vil dette også forlenge prosessen da bankoverføringen vil finne sted 28 dager etter at all korrekt informasjon er mottatt. Merk at vi ikke kan holdes ansvarlig for forhandlere/selgere som gir kundene feil informasjon om at kunden vil motta betalingen 28 dager etter kjøpsdato.



Spørsmål 2: Hvordan vil jeg vite at kravet mitt er forsinket på grunn av feil eller manglende informasjon?


Etter at du har registrert deg på nettet på en Canon pengene tilbake-kampanje (cashback), vil du motta en e-post som bekrefter søknaden din og som inneholder både referansenummeret ditt og dine personlige innloggingsdetaljer til en nettside hvor du kan sjekke statusen på kravet ditt og fremdriften for betalingen. Hvis du har registrert feil informasjon, vil dette vises på denne siden og du vil også få en e-post som forteller deg at ytterligere informasjon er nødvendig. Den raskeste måten å gi oss eventuell manglende informasjon på er å logge på denne nettsiden og oppdatere informasjonen din.



Spørsmål 3: Hvilke formater kan brukes for opplasting av dokumenter som del av registreringsprosessen og er det noen størrelsesbegrensninger?


Merk! Filen skal ikke være større enn 4 MB. Du kan laste opp JPG, TIF og PDF.



Spørsmål 4: Hvordan vet jeg når betalingen blir fullført?


Når kravet ditt er godkjent, vil vi sette i gang betalingsprosessen og du vil motta en e-post hvor vi informerer deg om forventet dato for når betalingen til bankkontoen du har oppgitt vil utføres.



Spørsmål 5: Hvordan vil betalingen vises på min kontoutskrift??


Merk at betalinger fra refusjonskampanjer vil gjøres i navnet på salgskampanjen, så kontoutskriften vil mest sannsynlig vise dette navnet og ikke Canon.



Spørsmål 6: Jeg betalte for produktet med et kredittkort, så hvorfor kan ikke betalingen min bare betales tilbake til samme kredittkort?


Canons refusjoner kan for øyeblikket bare gjøres via bankoverføring fra vår bank til det personlige bankkontonummeret du oppga ved registrering.



Spørsmål 7: Hva gjør jeg hvis noe av min registrerte bankkontoinformasjon er endret siden første registrering for en Canon pengene tilbake-kampanje og jeg ønsker å oppdatere denne informasjonen?


Du kan når som helst oppdatere bankkontoinformasjonen din via kundesporingssystemet på nett ved å bruke påloggingsdetaljene dine. Dette er den tryggeste måten å oppdatere informasjonen på. Merk at hvis det er nært opptil utbetalingsdatoen din, bør du også ta kontakt med oss på telefon for å informere oss om at du skal oppdatere informasjonen slik at betalingen ikke sendes til det gamle kontonummeret vi har registrert på deg.



Spørsmål 8: Hvordan kan dere forsikre meg om at det er trygt for meg å oppgi mine bankkontoopplysninger på nettet som del av en Canon pengene tilbake-kampanje?


Nettstedet vårt er beskyttet av RapidSSL.

SSL (Secure Sockets Layer) er en protokoll for datakryptering på internett som hjelper nettsidebrukere kontrollere hvem som eier et nettsted. SSL er mest brukt for å beskytte kommunikasjon mellom nettlesere og servere. Den blir imidlertid stadig mer brukt for kommunikasjon mellom servere og for nettbaserte applikasjoner.



Spørsmål 9: Er det mulig for meg å søke om dette tilbudet pr. post i stedet for på nettet?


Muligheten til å søke om denne kampanjen er bare på nettet. Hvis du opplever noen problemer, vennligst ring +47 23 50 01 43

 


Spørsmål 10: Jeg har bestilt et Canon-produkt innen de angitte datoene for kampanjen, men produktet vil ikke ankomme / bli levert av forhandleren før etter at de gyldige kampanjedatoene er utløpt – kan jeg fremdeles søke på denne pengene tilbake-kampanjen?


Ta vare på ordrebekreftelsen du har (som er innenfor kampanjeperioden) og send den sammen med fakturaen når du fyller ut søknaden. Vi tillater en overgangsperiode på én måned etter siste tillatte kjøpsdato, slik at du får sendt de påkrevde dokumentene.



Spørsmål 11: Må jeg bo i Norge for å kunne få penger tilbake på denne kampanjen?


Du må være bosatt i Norge. Så hvis din nåværende adresse er utenfor Norge, men du er bosatt i Norge og har en gyldig bankkonto der, kan du likevel søke. Vær oppmerksom på at produktet må kjøpes i Norge også.



Spørsmål 12: Jeg har lagt merke til at noen andre land kjører ulike kampanjer for ulike produkter - hvorfor tilbyr Canon ulike kampanjer på forskjellige produkter i ulike land? 


Fra tid til annen kjøres forskjellige Canon-kampanjer i land. De kan være bedre egnet til sine egne lokale kunder eller markeder.


Spørsmål 13: Jeg var ikke klar over denne kampanjen og jeg kjøpte et produkt noen uker før/etter de spesifikke kampanjedatoene. Kan Canon gjøre et unntak og gi meg tilbakebetaling for mitt kjøp?


Vi beklager at du har opplevd dette, men du kan bare søke på kampanjen hvis produktet ditt ble kjøpt i tidsrommet som er oppgitt i vilkårene.



Spørsmål 14: Hva anses som akseptert kjøpsbevis?


For kjøp fysisk i butikk krever Canon en kopi av kvitteringen som viser betalingen og den nødvendige serienummerinformasjonen for produktet.

For kjøp  i  nettbutikk  krever  Canon  en  kopi  av  betalingsbekreftelsen  for  bestillingen og den nødvendige serienummerinformasjonen for produktet, samt informasjon om butikken og produktet.



Spørsmål 15: Hvilke transaksjoner/produkter er ikke inkludert i denne pengene tilbake-kampanjen?


Begrensningene beskrives i vilkårene. I korthet inkluderer begrensningene følgende:

1. Produkter som ikke inngår i kampanjen (se HER for fullstendig liste over produkter i kampanjen)

2. Produkter som er kjøpt utenfor kampanjeperioden eller utenfor kampanjeterritoriet

3. Brukte, renoverte eller overhalte produkter, eller produkter som er uoriginale eller som krenker åndsrettigheter for Canon-gruppen på noen måte (inkludert, men ikke begrenset til, parallelle eller “grå” produkter)



Spørsmål 16: Hvor er produktets serienummer?


GÅ TIL DENNE LINKEN


http://www.canon.no/Support/Consumer_Products/where_to_find_your_serial_number/ for å se hvor serienummeret befinner seg på ditt produkt / dine produkter. Serienummeret er IKKE det samme som EAN/ strekkode. Bildet nedenfor viser EAN/strekkoden, denne finner du vanligvis på siden av produktboksen. Dette er IKKE serienummeret til produktet som du skal sende inn for at kravet ditt skal bli godkjent. Serienummeret finner du på selve produktet. Se denne veiledningen for hjelp til å finne serienummeret.



Spørsmål 17: Hvorfor klarer jeg ikke å logge på nettstedet med sporingskoden min?


Merk at påloggingen skiller mellom store og små bokstaver, så pass på å skrive koden nøyaktig (med store/små bokstaver).



Spørsmål 18: Får problemer når du prøver å registrere deg på nettet:


– Jeg har prøvd å registrere meg en stund, men jeg får ikke lov

– Jeg får stadig meldingen «ikke autorisert»

– Jeg har prøvd å sende inn skjemaet på nytt, men det fungerer ikke.

I de FLESTE tilfeller er dette på grunn av enheten du bruker for å åpne nettstedet, f.eks. en mobil/smarttelefon, Apple Mac eller annen enhet, det er ikke noe galt med nettstedet. Du må ta kontakt med produsenten av produktet du bruker for råd i disse tilfellene. Hvis de ofte stilte spørsmålene ovenfor ikke dekker forespørselen din, kan du sende oss en e-post til: cashback@claim-lookup.com, eller, hvis forespørselen haster, kan du ringe oss på dette nummeret +47 23 50 01 43 eller gå til Canons kundestøtteside.



Spørsmål 19: Må jeg betale skatt eller kan jeg kreve tilbake merverdiavgift på min tilbakebetaling?


Deltakere skal ene og alene være ansvarlig for betaling av eventuell skatt som de ifølge loven må betale, og Canon skal ikke være ansvarlig eller forpliktet overfor deltakerne for noe skade, tap eller utgifter som deltakerne pådrar seg som følge av manglende eller for sen betaling av eventuell skatt. Canon kan i tillegg ikke gi råd om eventuelle prosedyrer for tilbakebetaling av skatt. Ta kontakt med dine lokale skattemyndigheter for råd.



Spørsmål 20: Hvorfor tar banken min et gebyr for å overføre min refusjon?


Canon overfører det nøyaktige tilbakebetalingsbeløpet i lokal valuta som reklamert, men Canon kan ikke holdes ansvarlig for påløpende bankkostnader. Hvis mottakerens bank krever ekstragebyr/provisjon for refusjonen, må dette dekkes av forbrukeren.



Spørsmål 21: Hvilke forhandlere deltar i denne kampanjen? Hvor kan jeg kjøpe et kamera?


Se deltagende forhandlere på denne siden:

http://www.canon.no/fotopromo



Vilkår og betingelser:
Kampanje EOS 5D Mark III, utvalgte Makroobjektiv og Blits

1. KAMPANJEPRODUKTER, KAMPANJEPERIODE OG DELTAKERE


1.1    Denne kampanjen gjelder kun kjøp av de produkter, som fremkommer på listen under (“Kampanjeprodukter”), foretatt i Norge hos en norsk forhandler i perioden mandag 2. mars 2015 til torsdag 30. april 2015 – begge dager inkludert – (heretter kalt “Kampanjeperioden”). Kampanjeprodukter kan selges som et enkelt objektiv eller som en del av et objektivkit/en bundle, men det kan kun lages ET krav pr. kit eller bundle. Hvis et kit omfatter 2 (to) Kampanjeprodukter, skal Deltaker velge, hvilke av de to produkter han/hun ønsker å kreve cashback på. Kjøp skal være originale kjøp, som er betalt med kontanter eller tilsvarende godkjente betalingsmidler.


1.2     Alle deltagere skal være fylt 18 år (“Deltaker”). 


Distributører og forhandlere kan ikke delta i kampanjen og kan heller ikke delta på deres kunders vegne.


1.3     Alle Deltakere skal ha lest og akseptert disse Vilkår og betingelser.


1.4     Denne kampanjen gjelder kun kjøp av følgende Kampanjeprodukter:


Kampanjeprodukter
Penger tilbake (Cashback)
EOS 5D Mark III
NOK 2.600,-
EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
NOK 900,-
EF 100mm f/2.8 Macro USM
NOK 550,-
EF-S 60mm f/2.8 Macro USM
NOK 550,-
Speedlite MT-24 EX
NOK 900,-
Speedlite MR-14 EXII
NOK 550,-

1.5    Alle produkter skal kjøpes i Norge hos en norsk forhandler og skal være leveret og distribueret til detaljhandlere av Canon Norge ("Canon") eller virksomheter innenfor Canon-konsernet beliggende i EØS (Europeisk Økonomisk Samarbeidsområde).  Spør alltid din forhandler for å unngå å bli skuffet. Internetbutikker skal ha ".no"-domenenavn, eller/og det skal ha en postadresse i Norge på internetbutikkens webside.


1.6    Alle Kampanjeprodukter skal være nye og originale Canon-produkter. Kjøp av brukte, reparerte eller istandsatte produkter, eller kjøp av forfalskede produkter eller produkter, som bryter med virksomhet innenfor Canon-konsernets opphavsrett (herunder, men ikke begrenset til, produkter, som er kjent som parallellprodukter eller produkter fra det "grå marked") vil ikke oppfylle kravene til denne kampanjen. Les mer om parallellprodukter på http://www.canon.co.uk/greymarket.


2. SLIK DELTAR DU


2.1. For å delta i denne kampanjen skal Deltakeren kjøpe et Kampanjeprodukt i Norge hos en norsk forhandler i Kampanjeperioden (fra mandag 2. mars til og med torsdag 30. april 2015) OG sende et gyldig online-krav fra mandag 2. mars 2015 og søndag 31. mai 2015 midnatt.


2.2. Krav om cashback skal sendes fullstendig og korrekt ved å fylle ut online-kravskjema (inkludert informasjon om et gyldig EØS-serienummer for produktet) på www.canon.no/kampanjer. I tillegg til å fylle ut online-kravskjema skal Deltakerne skanne, laste opp og vedlegge en kopi av deres kjøpsbevis/kvittering eller kopi av ordrebekreftelsen, hvis produktet er kjøpt online. Deltakerne vil deretter motta en e-post som bekrefter at deres krav om cashback er mottatt. Hvis du ikke mottar en bekeftelses-e-post innen for 24 timer, etter at kravet ble sendt, eller hvis du ikke har tilgang til en datamaskin, bes du kontakte Canon Support på 23 50 01 43.


2.3. Det tas forbehold om utsolgte Kampanjeprodukter. Canon vil ikke være ansvarlig for forhandlernes mangel på å gjennomføre bestillinger av Kampanjeprodukter i løpet av Kampanjeperioden.


2.4. Canon vil ikke behandle krav om cashback, som mottas etter siste tidspunkt for mottak av krav om cashback, det vil si etter midnatt søndag 31. mai 2015. Canon vil ikke behandle krav om cashback, som etter Canons vurdering er ufullstendige eller uleselige. Canon vil ikke være ansvarlig for krav om cashback, som er forsinket, eller som ikke mottas korrekt.


2.5. Det kan kun lages et krav pr. kjøpt Kampanjeprodukt.


2.6. Krav om cashback, innsendt av virksomheter eller privatpersoner, som kjøper inn store partier (dvs. flere enn 10 Kampanjeprodukter i løpet av Kampanjeperioden, bortsett fra der de relevante produkter er en del av et kit eller en bundle som beskrevet i Punkt 1.1) vil ikke være kvalifisert til å delta i denne Kampanjen.


2.7. Denne Kampanjen kan ikke kombineres med andre Canon-kampanjer.


3. CASHBACK


3.1. Deltakere vil motta det cashback-beløp, som er vist for hvert Kampanjeprodukt.


3.2. Ved mottak og godkjenning av kravet vil Canon sørge for en direkte bankoverføring av cashback-beløpet til Deltakerens bankkonto. Det vil ikke bli inngått noen avtale om en alternativ utbetalingsmulighet, og det vil ikke bli utbetalt kontanter eller utstedt sjekker.


3.3. Canon vil bestrebe seg på å overføre pengene innen 28 dager etter å ha mottatt et fullstendig og gyldig krav om cashback.


3.4. Hvis en deltaker unnlater å velge en av de valutaer, som er angitt i kravskjemaet, står Canon fritt til å velge for en.


3.5. Det vil kun bli gjennomført én bankoverføring pr. gyldig krav.


3.6. Hvis du er momsregistreret og mottar en tilbakebetaling (cashback), kan det redusere den skattemessige verdi av ditt kjøp, og du kan være nødt til å redusere beløpet i overenstemmelse med skattemessige formål.


4.    KAMPANJEARRANGØR


Kampanjearrangøren er Canon Europe N.V. og Canon Europe Limited, 3 The Square, Stockley Park, Uxbridge, UB11 1ET, Storbritannia. 


5.    ANSVARSFRASKRIVELSE


5.1. I den grad det er lovlig, skal Canon ikke holdes ansvarlig for noe tap eller skader av noe slag, uansett årsak, som er påført en deltaker i forbindelse med denne kampanjen. Men intet i disse vilkår og betingelser skal utelate eller begrense Canons ansvar for personskader eller dødsfall som forårsaket av dokumentert uaktsomhet fra Canons ansatte eller representanter.


5.2. Canon forbeholder seg retten til å annullere eller endre denne kampanjen når som helst uten at det fører til noe som helst ansvar, men vil alltid arbeide for å minimere effekten på deltaker, og på den måten å unngå unødig skuffelse.


5.3. Canon forbeholder seg retten til å revidere enhver fordring for å sikre samsvar med disse vilkår og betingelser, og for å innhente ytterligere informasjon og dokumentasjon. Canon forbeholder seg retten til å utelate fordringer og/eller deltakere hvis det er mistanke om at kampanjen misbrukes på noen måte. Canons beslutninger i forhold til kampanjen er endelige og ingen korrespondanse vil bli inngått.


6.     DATA


6.1. Canon Europa N.V. og Canon Europe Limited, som er registreret i Storbritannia med registreringsnummer 4093977, og som driver forretning fra adressen: 3 The Square, Stockley Park, Uxbridge, UB11 1ET, Storbritannia er dataansvarlig i forbindelse med gjeldende personlovgivning og forskrifter i forbindelse med personlige data levert av deltakerne i forhold til denne kampanjen. Alle personlige opplysninger, som samles, vil bli behandlet av Interpay Sales Promotions, IDA Business & Technology Park, Ring Road, Kilkenny, Irland, med det formål å administrere denne Kampanjen, og, hvis relevant, til å bruke til markedsføringsformål – i de tilfeller der Deltakere har sagt ja takk til å motta markedsførings-kommunikasjon fra Canon.


6.2. Hvis Deltakere ikke ønsker, at deres kontaktopplysninger blir brukt i markedsføring, eller at Canon kan kontakte dem i forbindelse med fremtidige, lignende kampanjer, skal de IKKE sette hake i boksen, når de fyller ut kravskjemaet.


7.      GJELDENDE LOV


Disse Vilkår og betingelser og enhver tvist, som måtte oppstå i forbindelse med dem, skal reguleres av og tolkes i overensstemmelse med norsk lovgivning og vil være underlagt den norske domstols ikke-eksklusive jurisdiksjonen.