«Jeg samarbeider med andre influensere hele tiden», sier fotballfreestyleren Ewan Baggott, også kjent som EABskills. «Det er et fint lite samfunn i freestyleverdenen innenfor fotball, vi hjelper liksom hverandre. Samarbeid fører til livslange vennskap.»
Sosiale medier har gjort oss alle om til innholdsskapere, så hvordan hever du kvaliteten på videoklippene og innleggene dine for å sikre at de skiller seg ut fra mengden? Canons Crew Create-kampanje samlet fire britiske kunstnere som alle bruker en rekke Canon-kameraer og -objektiver til å lage sine sosiale innlegg og videoer, for å demonstrere hva som er mulig – uansett budsjett eller ferdigheter.
Fotballfreestyleren Ewan Baggott, også kjent som EABskills, har vært en ivrig fotograf siden barndommen og bruker flaggskipet Canon EOS R6 til å filme sine ferdigheter og triks for sine 107 000 Instagram-følgere. «Jeg var besatt av fotografering da jeg var yngre», sier han. «Det å ha den beste bildekvaliteten er kritisk for det jeg driver med.»
Den Brit Award-vinnende musikeren og produsenten Jack Garratt bruker et Canon EOS RP til å dokumentere den kreative prosessen sin og dele bilder av livet sitt på reise med sine 90 900 Instagram-følgere. «Jeg elsker å ta bilder», sier han. «Når jeg er ute på reise, har jeg alltid et kamera med meg.»
Danseren Nifè har mer enn 1,5 millioner følgere på TikTok. Hun bruker et Canon EOS M50 Mark II-kamera til å filme danseutfordringene og opplæringsvideoene sine. «Kameraet er lett å holde, enkelt å bruke, og det får plass i vesken min», sier hun.
Gatekunstneren Fat Cap Sprays liker å holde en lav profil, så han filmer kortfilmene sine, som har tjent ham mer enn 72 millioner TikTok-liker, med et Canon PowerShot G7 X Mark III-kamera. «Kameraet er svært kompakt og svært lett, noe som er perfekt i og med jeg holder en sprayflaske i den andre hånden», sier han.
Her møter vi de fire kunstnerne, finner ut litt mer om den kreative prosessen deres og hva de lærte fra å samarbeide om en kortfilm som viser frem ferdighetene deres.
Les mer: