Canon fortsetter å levere effektive løsninger til kontorer og interne trykkerier

Oslo, 2. februar 2016 - Canon Europa, verdensledende leverandør av bildeløsninger, lanserer i dag en ny serie sort-hvitt multifunksjonsenheter for travle kontormiljøer og interne trykkerier. imageRUNNER ADVANCE 6500 og 8500 PRO er utviklet for å møte bedriftenes utfordringer knyttet til kostnader, sikkerhet og produktivitet, og er utstyrt med en rekke forbedringer som bidrar til å redusere utskrifts- og dokumentutgifter, beskytte informasjon og forbedre arbeidsflyt.

iR ADV 6555i.jpg

–imageRUNNER ADVANCE-enhetene som lanseres i dag, styrker Canons omfattende utvalg av utskriftsløsninger og bygger videre på prisbelønt funksjonalitet som dekker bedrifters behov i dag og i fremtiden, uttaler Magnus Blegen, markedsdirektør for bedriftsløsninger i Canon Norge.

Reduser de totale dokumentkostnadene
Undersøkelser viser at 90 prosent¹ av de totale dokumentkostnadene er kostnader knyttet til håndtering og publisering av dokumenter, samt administrasjon av enheter. imageRUNNER ADVANCE 6500- og 8500 PRO-serien kutter disse skjulte kostnadene gjennom enkel administrasjon og drift, samt avanserte funksjoner for skanning og publisering av dokumenter.

Den største skjulte utskriftskostnaden er knyttet til håndtering og integrering av dokumenter i digitale arbeidsflyter. De nye enhetene kan skilte med avanserte skannefunksjoner og Canons prisbelønte løsningsplattform for integrering og effektivisering av papirbaserte prosesser. Brukerne kan skanne, arkivere, behandle og dele informasjon til nesten alle plasseringer og formater, direkte fra enhetene.

Serien har et felles, intuitivt menysystem og ny kapasitiv WVGA-berøringsskjerm som gir den samme enkle betjeningen som smarttelefoner og nettbrett. Nye muligheter for personlig tilpassing skreddersyr automatisk startskjermen, språkvalg, personlige arbeidsflyter, adressebøker og innstillinger for hver enkelt bruker. Videoassistanse og automatisk registrering av mediestørrelse og feilmatinger får fart på sakene, mens nye bevegelsessensorer eliminerer ventetiden og reduserer strømforbruket.

Det er også lagt til Mopria-støtte, PDF-utskrift og Wi-Fi som standard, samt valgfri støtte for nærfeltskommunikasjon (NFC) som utvider Canons allerede omfattende løsninger for mobilt arbeid.

Med robust design, fleksibel mediehåndtering og allsidige etterbehandlingsmuligheter, kan bedrifter produsere profesjonelle dokumenter, utføre utskriftsjobben internt og slippe utgifter til tjenesteutsetting og etterbehandling.

De nye enhetene har støtte for gjeldende IT-standarder i tillegg til funksjoner for sentral- og fjernadministrasjon, og er dermed skreddersydde for tjenestebaserte utskriftsløsninger som fjerner administrasjonsbyrden fra bedriftene.

Styrket sikkerhet
De nye enhetene støtter de nyeste sikkerhetsstandardene, inkludert sikker sletting av harddisk, IPSec og fullstendig kryptering av harddisk i samsvar med FIPS 140-2-standarden. Det er lagt til en ny funksjon for sikkerhet som grupperer alle innstillingene på ett sted, slik at det blir enklere å administrere og iverksette sikkerhetsinnstillinger og -policyer.

Standard er også den prisbelønte programvaren Universal Login Manager, som gir en unik kombinasjon av brukerbasert godkjenning, personlig tilpassing, funksjonsstyring og rapportering. Sømløs integrering med uniFLOW-programvaren gir større bedrifter en sentralisert løsning for administrasjon av brukertilgang og alle elementer i utskrifts- og skanneprosessene i hele skriverparken.

–Hos Canon har vi hele tiden fokus på kundenes utfordringer slik at vi kan utvikle løsninger som gjør det enklere for dem å nå målsettingene for virksomheten. De nye enhetene bygger videre på suksessen og gir bedriftene en pålitelig dokumentløsning som reduserer kostnadene, beskytter informasjonen og øker effektiviteten i mange år fremover, sier Blegen.

Både imageRUNNER ADVANCE 6500- og 8500 PRO-serien kommer for salg 1. mars 2016.

Nøkkelspesifikasjoner for imageRUNNER ADVANCE 6500-serien:

• Skriv ut opptil 75 sider/min i sort-hvitt
  • 27,7 cm WSVGA-fargeberøringsskjerm som kan tilpasses
  • Papirkapasitet på opptil 7 700 ark, og fleksibel mediehåndtering og etterbehandling
  • Smarte prosesser for skanning og håndtering av dokumenter
  • Avanserte sikkerhetsfunksjoner
  • Enkel enhets- og flåteadministrasjon
  • Lavt strømforbruk

Nøkkelspesifikasjoner for imageRUNNER ADVANCE 8500 PRO-serien:

• Skriv ut opptil 105 sider/min i sort-hvitt
  • 26,4 cm WSVGA-fargeberøringsskjerm som kan tilpasses
  • Papirkapasitet på opptil 7 700 ark og profesjonelle etterbehandlingsmuligheter
  • Støtter opptil SRA3-format
  • Avanserte sikkerhetsfunksjoner
  • Enkel enhets- og flåteadministrasjon
  • Lavt strømforbruk

¹ Hentet fra undersøkelser fra ALL Associates Group, Inc 2012
Les neste

Canon PowerShot SX70 HS har fastmontert objektiv med kraftig 65x zoom i et portabelt kamerahus i speilrefleksstil

Oslo, 20. september 2018 – Canon lanserer i dag PowerShot SX70 HS, et bridge-kamera med fastmontert objektiv med 65x optisk zoom tilsvarende brennvidde på 21 til 1365 mm. Med design og betjening som et speilreflekskamera, vribar LCD-skjerm på 7,5 cm, sensor på 20,3 megapiksler og 4K Ultra HD-video, er Canon PowerShot SX70 HS et utmerket alt-i-ett-kamera som takler alle typer motiver uten at du må ha med deg flere objektiver.