Beste kvalitet fra opptak til utskrift – Canon mottar fire EISA-utmerkelser

Oslo, 15. august 2016 – Canon kunngjør i dag at de har mottatt fire produktutmerkelser fra EISA (European Imaging and Sound Association). EOS 80D er kåret til årets digitale speilreflekskamera 2016–2017, mens EOS-1D X Mark II fikk tittelen årets profesjonelle digitale speilreflekskamera 2016–2017. EF 35mm f/1.4L II USM og imagePROGRAF PRO-1000 gikk seirende ut som henholdsvis årets profesjonelle speilrefleksobjektiv og årets fotoskriver for 2016–2017. Utmerkelsene for 2016 favner produkter både for opptak og utskrift og gjenspeiler den enestående, markedsledende kvaliteten på Canons produkter til hele bildeprosessen.

EOS 80D EF-S 18-55mm IS STM FSL.jpg

EOS 80D

EOS-1D X Mark II EF 50mm FSL.jpg

EOS-1D X Mark II

EF 35mm f1.4L II USM FRA.jpg

EF 35mm f/1.4L II USM

imagePROGRAF PRO-1000_SIDE paper colour.jpg

imagePROGRAF PRO-1000

EISA-prisene stemmes frem av et panel bestående av redaktører i nesten 50 ledende magasiner fra 20 ulike europeiske land. Prisene gis til de produktene som kombinerer mest avansert teknologi, ettertraktede funksjoner og ledende design med reell bruksverdi for forbrukerne. Hvert av de prisbelønte produktene har fått mye positiv omtale siden lanseringen, og EISA-utmerkelsene er en ytterligere bekreftelse på produktenes eksepsjonelle kvalitet og ytelse.

«Hos Canon vet vi at fotograferingen ikke er ferdig når du trykker på utløserknappen, og vi jobber kontinuerlig med å utvikle kvalitetsprodukter som gjør det mulig for både nybegynnere og profesjonelle å få mest mulig ut av bildene», sier Steve Marshall, Product Marketing Director for Consumer Imaging Group hos Canon Europa. «Det være seg opptak, utskrift, lagring eller deling – alle trinn er like viktige – og vi ønsker at Canons kvalitet skal være tydelig i hvert enkelt trinn. EISA-utmerkelsene vi har mottatt, er et bevis på Canons ønske og målsetting om å utvikle banebrytende produkter, og vi er veldig stolte over at våre produkter nok en gang mottar anerkjennelse fra EISA-juryen.»

EISA-juryen sier følgende om de fire produktene:

ÅRETS DIGITALE SPEILREFLEKSKAMERA 2016–2017
Canon EOS 80D

Canon EOS 80D er mer enn et nytt digitalt speilreflekskamera. Canon har gitt markedet et kamera som har en rekke innovative foto- og videofunksjoner. Nøkkelfunksjonen er Canons Dual Pixel CMOS AF som gir rask fokusering i live view- og videoopptak, noe som også støttes av en ny Power Zoom-adapter PZ-E1 som fungerer sammen med det nye EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM-objektivet. Autofokussystemet er også kraftig forbedret og har nå 45 kryssensorer, mens den vribare LCD-skjermen med høy oppløsning gir berøringsstyrt betjening. Og sist, men ikke minst kan EOS 80D skilte med klasseledende bildekvalitet.

ÅRETS PROFESJONELLE DIGITALE SPEILREFLEKSKAMERA 2016–2017
Canon EOS-1DX Mark II

Canon EOS-1D X Mark II er tidenes raskeste digitale speilrefleks, noe som gjør det til et utmerket verktøy for profesjonelle sportsfotografer. Det kan ta 14 bilder i sekundet av motiver i bevegelse, en imponerende bragd som kommer spesielt godt til nytte ved actionfotografering. Sammenlignet med foregående modell er bildekvaliteten for stillbilder kraftig forbedret og autofokusen er også forbedret, særlig når kameraet brukes med objektiver med telekonvertere. Videofunksjonen er også mye mer avansert med 4K-opptak av høy kvalitet og rask autofokus i live view-modus. Alle forbedringene sammen med det solide kamerahuset gjør Canon EOS-1D X Mark II til et enda bedre allroundkamera enn forgjengeren.

ÅRETS PROFESJONELLE SPEILREFLEKSOBJEKTIV 2016–2017
Canon EF 35mm f/1.4L II USM

Canon EF 35mm f/1.4L II USM byr på imponerende ytelse og er markedets beste 35mm-objektiv. Bildeskarpheten er utrolig høy, både i sentrum og i kantene, selv ved f/1.4. Canon bruker sentrale teknologier som SWS-belegg (Subwavelength Structure Coating), som øker lystrasmisjonen og reduserer både gjenskinn og skygger. I tillegg sørger en BR-linse (Blue Spectrum Refractive) laget av organisk materiale for effektiv korrigering av aksial kromatisk aberrasjon som det ikke er mulig å korrigere ved hjelp av programvare. Blenderåpningen med ni lameller gir flott bokeh, og forsegling på fatningen beskytter kameraet mot støv og fuktighet.

ÅRETS FOTOSKRIVER 2016–2017
Canon imagePROGRAF PRO-1000

Canons imagePROGRAF PRO-1000 er en A2-fotoskriver som bruker pigmentbasert blekk til å produsere best mulig utskriftskvalitet, inkludert høy lysbestandighet [som hindrer at fargene falmer] og holdbare utskrifter. Skriveren har høyeste utskriftsoppløsning på 2 400 x1 200 dpi og har 12 blekkassetter, inkludert egne kassetter for matt sort og fotosort, slik at du unngår å bruke blekk, penger og tid unødig. Skriveren støtter utskrift fra en rekke enheter med tilkobling via Hi Speed USB 2.0, Wi-Fi, Wi-Fi Pictbridge og Ethernet. Canon imagePROGRAF PRO-1000 har en ytre design som minner om Canons objektiver.

Les neste

Canon oppgraderer objektivene i den populære 70-200mm L-serien – selve hjørnesteinen i fotografens utstyrsbag

Oslo, 7. juni 2018 – Canon lanserer i dag en oppgradering av to av de mest populære og anerkjente objektivene i L-serien – EF 70-200mm f/4L IS II USM og EF 70-200mm f/2.8L IS III USM. 70-200mm-objektivet har spilt en sentral rolle for profesjonelle, semiprofesjonelle og fotoentusiaster i mange år takket være muligheten til enkelt å endre bildekomposisjon ved å bytte fra standard til telefoto. Denne fleksibiliteten innebærer at begge objektivene kan brukes til en lang rekke motiver – fra portretter til naturfoto – noe som bekrefter 70-200mm-objektivets sentrale rolle i fotografens utstyrsbag.