Overfør bilder på farten med Canons nye Wi-Fi-adapter W-E1

Oslo, 25. august 2016 – Canon introduserer i dag Wi-Fi Adapter W-E1, en dedikert Wi-Fi-adapter for Canons EOS 7D Mark II², EOS 5DS¹ og EOS 5DS R¹. Det nye tilbehøret gir deg frihet til å overføre bilder trådløst fra kompatible EOS speilrefleks-kameraer² til iOS- og Android-basert utstyr og datamaskiner når du er på farten. Den gir også mulighet for fjernstyrt fotografering, som er perfekt når du vil sikre deg unike bildevinkler, landskaper eller dyreliv.

Wi-Fi Adapter W-E1_FRT.jpg

Kompakt tilkopling
Canons Wi-Fi Adapter W-E1 er lite og lett, med samme format som et SD-kort og passer i minnekortleseren på kompatible EOS digitale speilreflekskameraer med to kortlesere.² Den gir suveren fleksibilitet og mulighet til å vise og studere bilder på et nettbrett eller skjerm, overføre til nettet fra smartutstyr, og lagre kopier når du er ute i felten.

Full kontroll med fjernstyrt fotografering
Med Wi-Fi Adapter W-E1 kan du også fotografere med fjernkontroll, direkte fra smartbasert utstyr med Canons Camera Connect-app, PC eller Mac med EOS-programvare, fra opptil 10 meters avstand. Den er ideell for fotografering av dyreliv på nært hold, eller for trådløs fotografering i et hjemmestudio, takket være fjernstyrt sanntidsvisning og kamerakontroll som gjør det mulig å aktivere utløseren, justere eksponeringer og endre fokuspunktet.

Inkludert med EOS 7D Mark II
Som en del av Canons ønske om å styrke tilkoplingsfleksibiliteten i hele produktspekteret, vil Wi-Fi Adapter W-E1 fra slutten av oktober 2016 være inkludert i esken med Canon EOS 7D Mark II, og dermed får entusiaster mulighet til å styre kameraet trådløst og laste ned bilder og mp4-filmer når de er på farten.

Wi-Fi Adapter W-E1 sentrale funksjoner:

• Fotografer fra opptil 10 m avstand med Wi-Fi
  • Se det EOS-kameraet ser, via fjernstyrt Live View
  • Overfør bilder til smartenheter eller PC/Mac
  • SD-kort-design som du tar med overalt
  • Direkte tilkopling eller via eksisterende nettverk

Flere høyoppløselige bilder kan lastes ned fra www.canon.no/press_centre

¹ Oppdatert fast programvare er påkrevd for alle kompatible modeller. Ny programvare for EOS 7D Mark II er tilgjengelig fra september 2016, og for EOS 5DS og EOS 5DS R er ny programvare tilgjengelig fra november 2016.
² Med påkrevd programvare installert
Les neste

Canon lanserer oppdatert utgave av den prisbelønte tredjegenerasjons imageRUNNER ADVANCE-serien med sikre, nettskybaserte dokumentløsninger.

Oslo, 12. februar 2018 – Canon, verdensledende leverandør av dokumentløsninger, lanserer i dag en større oppdatering av tredjegenerasjons imageRUNNER ADVANCE-serien. Oppdateringen kombinerer Canons nyeste maskinvare- og programvareteknologier som gir bedrifter sikre og ensartede nettskybaserte løsninger.