Oslo, 22. februar 2017 – Canon og Documaster har nylig inngått et strategisk partnerskap for å tilby konkurransedyktige og fremtidsrettede løsninger for informasjonsforvaltning til offentlig sektor. Samarbeidet styrker Canons portefølje innen digitale arkivløsninger.

Canon og Documaster.jpg

Documaster ble det første selskapet i Norge til å tilby en frittstående arkivkjerne sertifisert (endelig godkjenning av Noark 5-løsning) av Riksarkivet Norge våren 2014. Sammen med Documaster og Noark 5-løsningen vil Canon kunne tilby sine kunder moderne og systemuavhengig arkitektur som sikrer lagring av sensitive data.

Vi er stolte av at Canon har gitt Documaster tillit til å være en viktig brikke i deres satsning mot offentlig sektor. Therefore™ og Documaster sammen gir en moderne og fremtidsrettet løsning som ivaretar alle compliance krav. Dette gir et nytt og svært konkurransedyktig alternativ i offentlig sektor, sier Pål Reinert Bredvei, daglig leder i Documaster.

Therefore™ er en fleksibel dokumentforvaltningsløsning, som sammen med Documaster blir en moderne og fremtidsrettet løsning for informasjonsforvaltning, og som ivaretar gjeldende lover og forskrifter på en god måte.

Documaster har imponert oss med sin evne til å omsette en mulighet innenfor NOARK5 rammeverket til den spennende løsningen vi nå ser gir svært gode tilbakemeldinger i markedet, sier Henrik Klemetsen, markedssjef i Canon Norge.

Canon er en naturlig partner for oss, og vi ser frem til jobbe sammen. Sammen har vi en svært konkurransedyktig og fremtidsrettet løsning å tilby, avslutter Pål Reinert Bredvei, daglig leder i Documaster.

bilder

• Canon
  • Pressesenter
  • Pressemeldinger