Canon med ny serie multimedieprojektorer som gir presentasjoner i enestående skarphet

Oslo, 7. februar 2017 – Canon lanserer to nye multimedieprojektorer LV-HD420 Full HD og LV-X420 som er utviklet for å gjøre det enkelt for bedriftser å presentere innhold i kjent Canon-kvalitet med klare farger og skarpt bilde. Produktene er myntet på et bredt spekter av bransjer og bruksområder – fra faste installasjoner innen høyere utdanning, museer, gallerier og andre steder der det kreves høy lysstyrke og enestående kvalitet, til bedrifts- og utdanningsmiljøer som vil ha en praktisk, kompakt og portabel projektor.

LV-X420_FSL.png

Andreas Herrnböck, som er European Business Development Manager Projector, Visual Communications hos Canon Europa, sier “Vi er stolte over å kunne tilby en ny serie projektorer som gir virksomheter i en rekke ulike bransjer mulighet til å presentere innholdet sitt på en engasjerende måte som projeksjon i høy kvalitet. Med de nye tilskuddene i projektorutvalget kan vi nå tilby kundene et bredt spekter av produkter som dekker ulike bruksområder der det kreves høy visningskvalitet.”

Multimedieprojektorene LV-HD420 og LV-X420
Kompakte LV-HD420 og LV-X420 kombinerer bildekvalitet og allsidighet og leverer full HD-oppløsning (1920 x 1080) og XGA-oppløsning (1024 x 768) samt 4 200 lumen og høyt kontrastforhold (8000:1 for LV-HD420 og 10000:1 for LV-X420) i en kompakt enhet på 3,4 kilo. Begge modellene er utstyrt med BrilliantColor-system og en rekke funksjoner for justering av bildekvalitet. Det er også mulig å vise 3D-innhold via et DLP-Link-system, og projektorene har innebygd høyttaler på 10 watt. Du får også enkel installasjon og vedlikehold siden begge modellene er filterfrie og har nettverkskontroll og to HDMI-innganger med MHL-støtte.

Fordeler med LV-HD420

• Høy kvalitet, kompakt størrelse
  • Presentasjoner i full HD-kvalitet
  • Enkel tilkobling
  • Lave driftskostnader og enkelt vedlikehold
  • Canons 3 års lampegaranti*

Fordeler med LV-X420

• Høy kvalitet, kompakt størrelse
  • Ideell til presentasjoner i XGA-kvalitet
  • Enkel tilkobling
  • Lave driftskostnader og enkelt vedlikehold
  • Canons 3 års lampegaranti *

I januar 2017 lanserte Canon også presentasjonsverktøyet PR500-R som kombinerer innovativ ergonomisk design med førsteklasses teknologi og setter en ny standard for kvalitet og brukervennlighet i en rekke presentasjonsmiljøer. PR500-R har en presis og effektiv 635nm rød laser som gir bedre synlighet i opplyste rom eller på lyse flater, mens taktile knapper gir enkel og intuitiv betjening, slik at du kan konsentrere deg om selve presentasjonen. PR500-R har en avtakbar dongle som settes i PC-er og Mac-maskiner, og den har støtte for Microsoft PowerPoint, Mac Keynote og Adobe Reader. Den har knapper for å gå til neste side, forrige side, starte eller stoppe lysbildevisningen eller gå tilbake til sort skjerm. Enheten får strøm fra to AAA-batterier og har rekkevidde på 20 meter.

Salgsstart vil være mai 2017 og prisantydningene er:

LV-X420:Anb pris 9949,-
LV-HD420:Anb pris 14999,-

* Komplette vilkår og betingelser gjelder

Flere høyoppløselige bilder kan lastes ned fra www.canon.no/press_centre