Seks Canon-design med utmerkelser i iF Design Awards

Oslo, 10. februar 2017 – Canon, verdensledende leverandør av bildeløsninger, tildeles prestisjefylte 2017 Design Awards av iF International Forum Design GmbH.

iF Design Award 2017.png

Prisbelønte produkter: iF Design Award 2017:

EOS-1D_X_Mark_II EF 35mm USM FSL.jpg

EOS-1D X Mark II Digital speilrefleks

PowerShot_G5_X FSL.jpg

PowerShot G5 X Digitalt kompaktkamera

imagePROGRAF_PRO-1000 SIDE.jpg

imagePROGRAF PRO-1000 Storformat blekkskriver

imageRUNNER_ADVANCE_C5560i.jpg"

3. generasjon¹ imageRUNNER ADVANCE Multifunksjonelle kontorsystemer (Bildet viser imageRUNNER ADVANCE C5560i med valgfritt tilleggsutstyr)

i-SENSYS_LBP712Cx FSL.jpg

i-SENSYS LBP350/LBP710-serien Laserskrivere (i-SENSYS LBP712Cx avbildet)

XEED 4K500ST.jpg

XEED 4K500ST/4K501ST² Projektor (XEED 4K501ST avbildet)

iF Design Awards gikk til det digitale speilreflekskameraet EOS-1D X Mark II, det digitale kompaktkameraet PowerShot G5 X, den blekkbaserte storformatskriveren imagePROGRAF PRO-1000, tredje generasjon av det multifunksjonelle kontorsystemet imageRUNNER ADVANCE, laserskriverserien i-SENSYS LBP350/LBP710 og projektorene XEED 4K500ST/4K501ST.

iF Design Awards ble etablert i 1953 og er kjent som en av de mest prestisjefylte prisene innen design. I år ble 5575 bidrag i 7 kategorier fra 59 land og regioner vurdert av en jury bestående av internasjonalt anerkjente designeksperter. Kategoriene omfattet produkt, emballasje, kommunikasjon, interiørarkitektur, arkitektur, tjenestedesign og profesjonelle konsept.

Det er 23. år på rad at Canon mottar iF Design Awards. Denne anerkjennelsen inspirerer Canon til å fortsette arbeidet med å utvikle produkter som kombinerer design og ytelse på høyeste nivå.

¹ Tredje generasjon henviser til alle modeller i imageRUNNER ADVANCE-serien lansert etter februar 2016.
² XEED 4K500ST ble nylig erstattet av XEED 4K501ST.