Canon lanserer imagePRESS C650 – inngangsbilletten til allsidig utskriftsproduksjon med profesjonelt kvalitetsnivå

London, 9. mars 2017 – Canon, en verdensledende leverandør av bildeløsninger, utvider den markedsledende imagePRESS-serien med nye C650. Den nye modellen har utskriftshastighet på 65 sider i minuttet og er utviklet for å gi kunder som produserer dokumenter i profesjonell kvalitet, hustrykkerier og kreative virksomheter, en inngangsbillett til mer spesialiserte produksjonsområder som hittil har vært begrenset av etterbehandlingsmuligheter og arbeidsflytintegrering.

C650 bygger på samme maskinvareplattform som imagePRESS C850-serien (lansert i september 2016). Den tilbyr samme kombinasjon av høy utskriftskvalitet, ytelse og pålitelighet som de øvrige modellene i serien. Samtidig gir den muligheten for profesjonell etterbehandling fra C850-serien tilgjengelig i segmentet for 65 sider/min.

Bjørn Frantsen, produktansvarlig for Professional Print i Canon Norge, sier:

• For hustrykkerier og små, fremtidsrettede trykksaksprodusenter (PSP-er) som tradisjonelt sett har fokusert på mindre kompleks dokumentproduksjon, representerer imagePRESS C650 en ny mulighet. Mulighet til å ta steget inn i produksjonssegmenter som krever høyere kvalitet og profesjonell etterbehandling, for eksempel produksjon av kataloger, hefter og direkte markedsføring. I tillegg kan man produsere markedsføringsmateriell som tosidige bannere og konvolutter.

• For denne typen kunder blir god merkevarepresentasjon, fargestyring og kreativitet stadig viktigere. Disse endrede behovene krevde en produksjonsenhet på inngangsnivå som kan integreres direkte med andre systemer i kundens virksomhet. Samtidig har den et prisnivå som gjør det hele gjennomførbart for kunden. Med imagePRESS C650 tilbyr vi en slik løsning, legger Frantsen til.

imagePRESS C650 er utstyrt med ulike muligheter for etterbehandling som heftetrimmer med to kniver, falseenhet, dokumentinnlegger, heftemodul og hulleenhet med falsing og stifting. Enheten tilbyr også tosidig bannerutskrift som gir kundene økt produktivitet ved utskrift på lange papirark.

Den nye imagePRESS-modellen tilbyr ulike fleksible arbeidsflyt for kunder i grafisk bransje, og den støtter en rekke RIP-er for produksjonsmiljøer, inkludert PRISMAsync og nye EFI Fiery imagePRESS Server H300. Kunder i kontorsegmentet som i hovedsak produserer profesjonelle dokumenter til både ekstern og intern bruk, kan integrere C650 i sine eksisterende systemer ved hjelp av imagePRESS Printer Kit. C650 fungerer også sømløst med ulike kontorsystemer som uniFLOW, ved hjelp av MEAP (Multi-functional Embedded Application Platform).

• Med imagePRESS C650 gir vi kvalitetsbevisste kontorbrukere fleksibilitet til å gå i gang med produksjon av nye produkttyper, samt mulighet til å forbedre mer tradisjonelt internt og eksternt kommunikasjonsmateriell”, sier Erik Mikalsen, administrerende direktør i Canon Norge. - Dette er et langt steg i riktig retning for kunder i dette miljøet, og takket være etterbehandlingsløsningene som er tilgjengelige, vil det også bane vei for mer allsidig utskriftsproduksjon med profesjonell kvalitet.

• Kundene får i stadig større grad tilgang til muligheter for utvidelse og differensiering av virksomheten – enten gjennom produktene de tilbyr eller kvaliteten de kan levere – og begge deler kan være med på å styrke kundebasen. Det er viktig at vi lytter til hvilke utfordringer kundene står overfor og jobber sammen med dem om å møte utfordringene direkte. Den nye modellen i imagePRESS-serien er et godt eksempel på hvordan Canon møter spesifikke kundebehov ved å utvide og bygge videre på en allerede velprøvd teknologi, konkluderer Frantsen.