Canon viser utvidet utvalg av storformatløsninger på FESPA 2017 med lanseringen av nye 64" Océ Colorado

Oslo, 8. mars 2017 – Canon, en verdensledende leverandør av bildeløsninger, benytter FESPA 2017 (Messe Hamburg fra 8. til 12. mai 2017) til å vise frem selskapets nylig utvidede utvalg av løsninger for storformatutskrift.

Oce Colorado 1640 Name FSR Beauty 03.jpg

Hovedattraksjonen på Canons stand på FESPA blir Océ Colorado 1640 en ny 64-tommers rull-til-rull-skriver med UVgel-teknologi, som stilles ut for første gang i EMEA-regionen. Det stilles ut to modeller av den nye skriveren, og besøkende får mulighet til å se den eksepsjonelle produktiviteten og kvaliteten og de mange bruks¬områdene for UVgel-teknologien, samt den industrielle designen og funksjonen for automatisering. Besøkende får også anledning til å se et bredt spekter av produkter skrevet ut på Océ Colorado 1640, deriblant grafikk til vegg og gulv, bannere, veggdekorasjoner, plakater og «backlit» applikasjonerl.

Mark Lawn, Director, Graphic & Communications Group hos Canon Europa sier: “Med lanseringen av Océ Colorado 1640 – i tillegg til våre markedsledende Arizona-, imagePROGRAF- og ColorWave-serier – gir vi enda flere leverandører av storformatutskrifter sjansen til å utforske nye muligheter for virksomheten. Vi forventer at UVgel-teknologien blir en positiv drivkraft for videre utvikling innen digital storformatutskrift, og teknologien representerer et stort sprang fremover når det gjelder produktivitet og bruksmuligheter. Dette i et marked der det kun har vært beskjeden utvikling de seneste årene selv om rådende teknologier er blitt eldre.”

“Med lanseringen av så omfattende produktinnovasjon på FESPA 2017 har vi som mål å bygge videre på det gode omdømmet Canon har opparbeidet seg blant produsenter innen foto, skiltdesign, grafikk og dekor og skape transformerende muligheter for kunder i disse dynamiske og hurtigvoksende markedene.”

I tillegg til Océ Colorado 1640 stiller Canon også ut den siste nyvinningen i Arizona 6100-serien, High Flow Vacuum Option, et vakuumsystem utviklet for kunder som ønsker pålitelig og rask innmating, utskrift og utmating av porøse utskriftsmedier i en attraktivt priset løsning. Dette åpner for nye produktivitetsnivåer ved å raskere skape et tilfredsstillende vakuumsug for porøse utskriftsmateriell som bølgepapp, til produkter som 3D-butikkreklame og emballasjeproduksjon i mindre kvanta.

Den nye funksjonen, som er tilgjengelig som en oppgraderingsløsning for eksisterende kunder, har en design med høy luftstrøm og kraftig vakuum som sørger for at hele utskriftsmediet holdes flatt mot underlaget. Det eliminerer også produktivitets- og kvalitetsproblemer som tidligere kunne oppstå med bølgepapp som har lett for å vri seg. Teknologien gir robust og sørger for at mediet holdes nede, også for de mest krevende materialer som er meget porøse og av lav kvalitet.

På FESPA 2017 får besøkende demonstrert fordelene med High Flow Vacuum-løsningen i praksis på en Arizona 6170 XTS, en UV-flatbedskriver for store produksjonsvolumer, der det skal produseres ulike produkter på et utvalg av mer krevende utskriftsmedier.

Det blir også liveproduksjon på FESPA 2017 med en Arizona 1280GT som viser en automatisert arbeidsflyt fra utskrift til kutting ved hjelp av det nye Océ Auto Pilot systemet som en del av det digitale kuttebordet Océ ProCut. Prototypen av Océ Auto Pilot ble først presentert på DRUPA 2016 og er utviklet i samarbeid med Zünd Skandinavia. Løsningen gir betraktelig økning i produktivitet og kraftig reduksjon i manuell operatørbetjening i etterbehandlingsfasen.

Océ Auto Pilot bruker Canons EOS-bildeteknolgi til å gjenkjenne justeringsmerker på utskriftsmediene. Løsningen identifiserer og starter automatisk simultan kutting, rilling og kiss-kutting av alle jobber og materialer på kuttebordet i samsvar med de individuelle spesifikasjonene for etterbehandling, uavhengig av utskriftsmedium. Dette gir automatisering på et nivå som tidligere kun har vært tilgjengelig for større produksjonsvolum av samme materiale.

Canon vil også demonstrere produksjon av en rekke grafiske produkter på Océ ColorWave 700 og Océ ColorWave 910 med bunkesorterer med høy kapasitet for plakatutskrift med høy hastighet.

Canon har også med seg to modeller fra imagePROGRAF PRO-serien på FESPA 2017 – PRO-4000 som produserer foto- og kunstutskrifter av høyeste kvalitet, og PRO-6000S som leverer utskrift på fotolerret, bannere og førsteklasses fotoprodukter på en effektiv måte.

Canon ønsker også å vise leverandører innen storformatutskrift (PSP) hvilket potensial som finnes og hvordan de kan tilby sine kunder et større spekter av engasjerende kundemateriell. Til dette formålet har Canon med den digitale fargepressen imagePRESS C750 som produserer et spekter av markedsføringsmateriell, inkludert postkort til direkte markedsføring og utbrettbare bannere.

På en egen del av standen får brukerne også mulighet til å se hvordan det allsidige utvalget av utstilte Canon-teknologier kan styres av web-til-utskrift-arbeidsflyter og integreres til meget produktive kundemiljøer. Det vil bli produsert ulike produkter på storformatmedier fra Canons omfattende utvalg, som inkluderer medier som er optimalisert for vannbaserte, løsemiddelbaserte og UV-baserte prosesser, Océ CrystalPoint samt den nye UVgel-teknologien.

I tillegg til livedemonstrasjoner under hele arrangementet, vil Canon også vise frem arbeidet til noen av sine mest kreative kunder i EMEA-regionen.

Mark Lawn sier avslutningsvis: “Vårt mål med hver eneste nyvinning fra Canon er å legge til rette for at trykkleverandører kan bli mer produktive, overgå kundenes forventninger til kvalitet og tilby allsidige løsninger som gir dem mulighet til å utvide produkt- og tjenestetilbudet til nye og lønnsomme områder. Vi er sikre på at de som besøker Canons stand på FESPA 2017, vil la seg inspirere av mulighetene våre produkter gir og hvordan vi kan bruke vår ekspertise innen applikasjons - og forretningsutvikling til å hjelpe dem med å utnytte det kommersielle potensialet.”