Amedia velger Canon: Canon skal effektivisere dokumentbehandlingen til et av Norges største medieselskap

Oslo, 10. april 2017 – Amedia velger Canon på print og dokumentbehandling for de neste 3 årene, med opsjon på 1+1 år. Rammeavtalen understreker betydningen av sikker og kostnadseffektiv dokumenthåndtering og bekrefter Canon sin ledende posisjon innen dette området.

Lars Malmberg i Amedia sammen med Thomas Nilsen i Canon Norge.jpg

A-media består av 62 aviser. Daglig når Amedia over 60 abonnementsaviser, nettaviser og andre publikasjoner mer enn 2,5 millioner nordmenn. Etter lange og tøffe forhandlinger valgte Amedia Canon som leverandør på print og dokumentbehandling.

- Samtidig som Canon treffer godt på timing med helt ny maskinpark, var det de potensielle effektiviseringsgevinstene som ble avgjørende for valg av leverandør, sier innkjøps- og kategoriansvarlig i Amedia, Lars Malmberg.

En enklere og mer effektiv hverdag
Amedia ønsker å effektivisere sine printprosesser og sikre at IT-avdelingen får mer kontroll på volum og drift. Canon uniFLOW løser disse utfordringene, og sørger samtidig for sikker print på alle deres maskiner.

- At Amedia velger Canon er en fjær i hatten for oss, forteller kundeansvarlig Thomas Nilsen i Canon Norge. – De har vært profesjonelle i forhandlingene, og vi er glade for at de velger Canon både på print og dokumentbehandling.

Kim Henriksen, direktør for Canons storkundeavdeling, sier:

- Vi er veldig glade for tilliten og muligheten til å være en av Amedias teknologiske samarbeidspartnere. Avtalen viser at Amedia setter fokus på informasjonssikkerhet. I tillegg blir det enklere for dem å kontrollere kostnadene knyttet til utskrifter, og iverksette flere tiltak for å redusere kostnader og øke effektiviteten i dokumenthåndteringen. Vi ser frem til utrullingen og vårt videre samarbeid.