Canon vil inspirere til diversifisering gjennom integrert kampanje for kosmetikkmerke på FESPA 2017

Hamburg, 8. mai 2017 – På FESPA 2017 stiller Canon med en integrert kommunikasjonskampanje som viser hvordan ulike teknologier og arbeidsflyter kan hjelpe utskriftsleverandører med å utvide produkttilbudet for å imøtekomme kundenes ulike behov, og samtidig skape flere inntektsmuligheter.

Den hypotetiske lanseringskampanjen for et kosmetikkmerke, inneholder produkter fra hele Canons spekter av utskriftsløsninger, i både små og store formater, og har spesialbestilte bilder tatt av filmskaper Clive Booth. Formålet er å vise utskriftsleverandører hvordan de kan integrere ulike applikasjoner og skape sammenhengende kampanjer på tvers av flere kanaler.

Bildene i kampanjen er tatt med de nyeste Canon EOS-kameraene og –objektivene, og gir vakre skildringer av de fire elementene; jord, luft, ild og vann. Kampanjen inkluderer 19 separate utskriftsapplikasjoner innen interiørdekor, emballasje, innendørs- og utendørsdisplay, butikkreklame og plakater, industriell og funksjonell utskrift, foto og kunst og behovsbasert kommunikasjon.

– I en så konkurransepreget del av utskriftsmarkedet er det ekstremt viktig for storformatleverandører å skille seg ut og vise hvordan de kan gi merverdi til hver enkelt kunde gjennom dyptgående behovsinnsikt og et omfattende og kreativt produkttilbud, forklarer Mathew Faulkner, Applications Development Senior Manager hos Canon Europa.

–Denne eksempelkampanjen gir et godt bilde på hvordan Canon kan hjelpe enhver utskriftsleverandør med å utnytte sitt kreative og kommersielle potensial – uansett om de er spesialister innen storformatproduksjon eller leverer mer allsidige utskriftstjenester. Med kampanjen får vi mulighet til å gi besøkende utskriftsleverandører råd om hvordan de kan videreutvikle virksomheten. Vi skal vise de mange mulighetene de har til å utvide produktutvalget sitt, og gi dem innblikk i hvordan gjennomtenkte investeringer i utskriftsteknologier, for både store og små utskriftsformater, kan hjelpe dem med å diversifisere virksomheten, styrke kunderelasjonene og øke lønnsomheten.

På Canons stand på FESPA 2017 blir følgende produsert på direkten:

Interiørdekor:

• Mønstre og skreddersydd veggdekor skrevet ut på den nye 64-tommers rullbaserte skriveren Océ Colorado 1640 og Océ ColorWave 700, på Canons selvklebende materiale IJM678 Self Adhesive Wallcovering, og etterbehandlet på Fotoba XLD-170 WP.
  • Veihenvisning og reklame til gulv produsert på Océ Colorado 1640 på Canons IJM684 Textured Floor Graphic-materiale, og etterbehandlet på Océ ProCut ved hjelp av det nye Océ Auto Pilot-systemet.

Emballasje:

• Kartongemballasje produsert på Océ Arizona 1280 GT på Invercote-materiale og etterbehandlet på Océ ProCut.
  • Personlige mapper til skreddersydde produktkampanjer produsert på Océ Arizona 1280 GT på E-flute bølgepapp og etterbehandlet på Océ ProCut.

Innendørs- og utendørsdisplay

• Reklame- og kampanjemateriell av høy kvalitet på bakbelyste skilt, produsert på Océ Arizona 1280 GT og Océ Colorado 1640 på folien IJM637 Backlit Film og etterbehandlet på Océ ProCut.
  • Hengende bannere til butikk/reklame skrevet ut på Océ Colorado 1640, Océ ColorWave 700 og Océ ColorWave 910, på bannermaterialet IJM545C Polyprop Banner og etterbehandlet på Fotoba XLD-170 WP.
  • Innendørs 3D-skilt til veihenvisning og reklame, produsert på Océ Arizona 6170 XTS på Katz Display Board-materiale og etterbehandlet på Océ ProCut.
  • Vindusfolie med reklame produsert på Océ Arizona 1280 GT og Océ Colorado 1640, ved hjelp av folien IJM683 Window Cling Film og etterbehandlet på Océ ProCut.

Butikkreklame og plakater

• Reklame- og kampanjeplakater skrevet ut på Océ Colorado 1640, Océ ColorWave 700, Océ ColorWave 910 og imagePROGRAF PRO-6000S på ulike plakat- og fotomedier fra Canon og etterbehandlet på Fotoba XLD-170 WP.
  • Skreddersydde sjokkselgere produsert på Océ Arizona 6170 XTS på B-flute bølgepapp og etterbehandlet på Océ ProCut.

Foto og kunst

• En- og tosidige foto- og kunstutskrifter produsert på imagePROGRAF PRO-4000, imagePROGRAF PRO-6000S og DreamLabo 5000, på et utvalg av Canons en- og tosidige fotopapir i høy kvalitet.

Industriell og funksjonell utskrift

• Personlige, kompakte speillokk produsert på Océ Arizona 1280 GT på Dibond-materiale i børstet sølv og etterbehandlet på Océ ProCut.

Behovsbasert kommunikasjon

• Postkort i A5 og langt format (105 x 297mm) til direkte reklame, produsert på imagePRESS C750 på Canons Top Colour Zero-papir på 300 g/m².
  • Utbrettbare reklametrykksaker (inkludert personlig tilbudskupong) produsert på imagePRESS C750 på Canons Top Coated Plus Gloss FSC.