Canon på FESPA 2017 – innovasjon som inspirerer til vekst

Hamburg, 8. mai 2017 – Canon viser frem selskapets markedsledende utvalg av utskriftsløsninger på FESPA 2017 (Messe Hamburg, 8. til 12. mai 2017). Målet er å inspirere den grafiske bransjen ved å vise frem mulighetene som finnes for å øke produktiviteten, utvide produksjonen til nye segmenter og sikre lønnsomme inntektskilder.

Besøkende på Canons stand på FESPA (Hall A1, Stand B55) vil også få med seg lanseringen av Océ Colorado 1640, en ny 64-tommers rullbasert skriver bygget på Canons banebrytende UVgel-teknologi. Océ Colorado 1640 er utviklet for å eliminere kompromissene som hittil har vært forbundet med rullbasert teknologi, og bygger opp under Canons lange tradisjon for kontinuerlig utvikling innen digital storformatutskrift. Gjentatte ganger, har Canon redefinert forventningene til produktivitet, kvalitet, fleksibilitet og eierkostnad, og hjulpet aktører i grafisk bransje med å utvikle virksomheten.

–Nyskapende teknologi, slik som Canons UVgel, drevet frem av solid innsikt i kundenes virksomhet, er avgjørende for å kunne frigjøre utskriftsteknologiens fulle potensial. Nye og eksisterende produkter som vi har med oss til FESPA 2017, spiller en sentral rolle i arbeidet med å maksimere produktiviteten og motivere kundene til å utforske de kommersielle mulighetene som ligger i ulike medier og bruksområder, sier Mark Lawn, Director i Graphic & Communications Group hos Canon Europa.

FESPA 2017 sammenfaller også med 10-årsjubileet for lanseringen av Océ Arizona-serien. Produktserien har bidratt til vekst hos tusenvis av produsenter innen storformatutskrift ved å levere suveren flatbed-kvalitet. Prislappen på disse skriverne har gjort utskrift på stive medier og diversifisering til industri- og dekorutskrift tilgjengelig for enda flere utskriftsleverandører og produktprodusenter.

På Canons stand vil utskriftsleverandører og virksomheter som opererer i vertikale markeder som dekor og emballasje, finne et bredt spekter av applikasjoner som er produsert på Océ Colorado 1640, Océ Arizona-, Océ ColorWave- og imagePROGRAF-skrivere. Dette gir besøkende et godt bilde på det enorme produktspekteret som produseres av dagens storformatkunder, fra butikkreklame og utendørsgrafikk, til foto og kunst av høy kvalitet, og interiørdekor og kampanjeemballasje i mindre opplag. Besøkende får også mulighet til å se nærmere på «lookbooks» for alle teknologiene som er presentert på standen.

Besøkende kan også se den blekkbaserte skriveren for fotoproduksjon, DreamLabo, og den tonerbaserte fargepressen imagePRESS C750 med arkmating. Kombinert med storformatteknologiene som stilles ut, viser disse hvordan utskrift fra stor- og småformatenheter kan kombineres for å tilby kundene effektiv kommunikasjon gjennom flere kanaler, inkludert produkter som høykvalitets fotobøker og personlig tilpasset kampanjemateriell.

Sømløse, automatiserte arbeidsflyter – fra fillevering på nett til etterbehandling – blir stadig viktigere i dagens marked der rask levering er avgjørende. Produksjonen på Canons stand vil derfor være knyttet sammen i integrerte arbeidsflyter som består av løsninger fra Canon og tredjeparter, inkludert Digital StoreFront, ONYX Thrive, Océ AutoPilot, Océ ProCut, ERPA og Fotoba.

Ferdigstilte produkter fra alle teknologiene som er representert på messen, samles i en integrert kampanje for et kosmetikkmerke, og illustrerer de mange og allsidige mulighetene som finnes for utskriftsleverandører som vil utvide produktrepertoaret og gi kundene et bedre tilbud.

Canon presenterer også to nye veiledninger i Think-serien – Think Personal og Think Décor på FESPA 2017 – dette er de nyeste tilskuddene i en serie veiledninger som viser mulige lønnsomme vekstmuligheter. Canon har utviklet disse som et hjelpemiddel for kunder som vurderer å utvide virksomheten til disse områdene. De gir verdifull innsikt i viktige markedstrender, og råd om hvordan kundene kan etablere seg innen de respektive segmentene.

–Vi er til stede på FESPA 2017 for å gi kundene inspirasjon ved å vise frem vårt enorme produktspekter, og råd om hvordan de kan utvide tjenestetilbudet sitt. Med utgangspunkt i hver enkelt utskriftsleverandør sine ønsker og mål for virksomheten, ser vi på områder der de kan vurdere nye måter å jobbe på. Vi viser dem hvordan de kan tenke nytt rundt produksjonsmuligheter basert på innovativ teknologi og hvordan de kan tilføre verdi til kundene på nye måter. FESPA 2017 er det perfekte stedet å starte slike samtaler og vise hvordan Canon kan hjelpe kundene gjennom neste fase i bedriftsutviklingen, sier Mark Lawn avslutningsvis.