Ny nordisk forretningsdirektør klar til å lede Canons rebranding

Canon Nordics sikter seg inn mot fremtiden. Med en splitter ny kommunikasjonsplattform «Live for the Story»* og ny posisjoneringsstrategi er arbeidet så vidt i gang. Christer Byfors, den nye lederen for det nordiske forbrukermarkedet, er klar for å lede arbeidet.

Christer_Byfors.jpg

Christer har tilbrakt en stor del av yrkeslivet i forbrukerelektronikkmarkedet, blant annet som sjef hos Philips og Gibson Innovations. Én ting har han tatt med seg på veien, og det er at elektroniske produkter som regel er mye mer enn det som er beskrevet i de tekniske spesifikasjonene.

- Jeg har jobbet med mange sterke merkevarer, og det er noe jeg er lidenskapelig opptatt av. Derfor er det utrolig spennende å jobbe for Canon – et selskap med en solid kultur som våger å utfordre seg selv, sier Christer og fortsetter:

- Vi er inne i en endringsprosess. Vi går fra å fokusere på produkter til å fokusere på kundenes behov og interesser. Interessen for bilder er større enn noen gang, og det er her vi kan spille en viktig rolle. Fra det øyeblikket du tar et bilde til hvordan og når du skriver det ut og deler og sprer bildet, samt hvordan du lagrer det. Canon har et bredt produktspekter som ikke bare består av kameraer og skrivere, men også digitale tjenester som delings- og lagringstjenester og fotobøker. I dag er produktene våre verktøy i et større perspektiv, ikke minst for å nå nye målgrupper som er aktive på sosiale medier og ønsker å formidle historier med bildene sine.

Som nordisk forretningsdirektør har Christer Byfors ansvaret for forbrukermarkedet i de nordiske og baltiske landene. Han håper at han med sin erfaring fra andre merker kan bidra med ny innsikt og nye tenkemåter.

Christer har alltid vært interessert i fotografering, og han dyrker gjerne denne interessen når han er på ferie – og aller helst i kombinasjon med skikjøring.

- Det gjør meg glad. Et godt bilde gjør at jeg husker følelsen jeg hadde på akkurat den dagen. Bildet forteller en historie, og jeg har flere bilder av skikjøring som jeg aldri blir lei av å se på.



*Live for the story – et helt nytt merkevarekonsept for forbrukere og leverandører av profesjonelle bildeløsninger i Europa, og målet er å endre oppfatningen av selskapet blant et yngre publikum. Den helintegrerte kampanjen ble lansert i 19 europeiske markeder i mai 2017. «Live for the story» oppfordrer folk til å finne unike minner i alle livets øyeblikk, uansett hvor de er eller hva de gjør.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Christer Byfors, Business Director CIG Norden
Direkte: +46 (0) 739-78 85 34
E-post: christer.byfors@canon.se