Canon lanserer XEED WUX500ST – en kompakt, effektiv og allsidig installasjonsprojektor med kort projeksjonsavstand

Oslo, 6. juni 2017 – Canon lanserer i dag XEED WUX500ST – en kompakt, effektiv og allsidig projektor. Med lysstyrke på 5000 lumen, innebygd HDBase-T og 75 prosent vertikal linseforskyvning er dette en installasjonsprojektor med meget kort projeksjonsavstand.

Canon XEED WUX500ST

Jevne, presise og imponerende bilder
Med lysstyrke på 5 000 lumen og kontrastforhold på 2000:1 kan XEED WUX500ST skilte med førsteklasses ytelse. Tynne linjer gjengis med imponerende presisjon over hele visningsflaten, takket være WUXGA-oppløsning på 1920 x 1200 og full HD. XEED WUX500ST er utstyrt med femte generasjon av Canons banebrytende AISYS-system (Aspectual Illumination System) med avansert teknologi for projeksjon med suveren bildekvalitet.

Det finnes også en XEED WUX500ST-modell som er beregnet på medisinsk fagpersonell. Denne modellen har DICOM®-simuleringsmodus for visning av digitale sort-hvitt røntgenbilder, CAT-skanninger og MR-bilder med suveren gråtonegradering1.

Markedsledende installasjonsfleksibilitet
Med sin imponerende kombinasjon av funksjoner er XEED WUX500ST velegnet til en rekke sektorer, inkludert høyere utdanning, museer og gallerier, bedrifter, simulering og opplæring, samt digital skilting. Klasseledende linseforskyvning med opptil 75 prosent vertikalt og 10 prosent horisontalt, gir enestående fleksibilitet med tanke på installasjon, samtidig som det er mulig å projisere et 100-tommers stort bilde fra kun 1,2 meters avstand. Uavhengig av hvor projektoren plasseres i forhold til lerretet, leverer den høy ytelse, selv under de mest krevende forhold.

Som en av markedets mest kompakte projektorer med kort projeksjonsavstand, krever XEED WUX500ST liten plass og leveres med en rekke avanserte funksjoner, som projeksjon fra flere projektorer uten PC. Da kobler du simpelthen en USB-enhet til én projektor og viser sømløse bilder med opptil ni projektorer koblet sammen via LAN-kabler. For å sikre sømløse bilder med stor presisjon og raskt oppsett, innehar projektorene kantjusteringsteknologi og unik keystone-korrigering.

Tilkoblingsmuligheter og energieffektivitet
Det er enkelt å koble til XEED WUX500ST, takket være et stort utvalg av innganger. Innebygd HDBaseT gir lyd- og bildesignaler av høy kvalitet i tillegg til kontroll via én enkelt CAT6-kabel på opptil 100 meter. Trådløs presentasjon fra PC er mulig via Wi-Fi-tilkobling, mens innovativ NMPJ-programvare (Networked Multi-Projection) gjør det mulig å koble til hele 10 enheter samtidig.

XEED WUX500ST er energieffektiv og har lave livsløpskostnader. Canons AISYS-teknologi sikrer optimal ytelse fra lyskilden på kun 395 watt. Klasseledende effektivitet ledsages av egen ECO-knapp som gir brukeren mulighet for strømstyring, mens lampen som varer i 5000 timer2 reduserer driftskostnadene ytterligere. For å gi ekstra trygghet til brukeren, leveres XEED WUX500ST med tre års lampegaranti og mulighet for låneprojektor neste dag3.

XEED WUX500ST – nøkkelfunksjoner:

• Lysstyrke – 5 000 lumen
  • Oppløsning – 1920 x 1200
  • Kontrastforhold – 2000:1
  • HDBaseT, HDMI, DVI og Wi-Fi
  • Lerretsstørrelse – 30 til 300 tommer
  • Vekt – 6,3 kg
  • Høyttaler – 5 watt
  • Levetid for lampe – opptil 5 000 timer

1XEED WUX500ST kan ikke brukes til diagnostiske formål.
2Antall brukstimer da lampen vil ha 50 prosent av opprinnelig lysstyrke og bør skiftes.
3Neste dag betyr at der det er mulig, blir låneproduktet levert til kunden dagen etter at reparasjonshenvendelsen er mottatt. Hvis henvendelsen mottas etter lunsj, i helgen eller på offentlige fridager, leveres låneproduktet til kunden i løpet av to dager. Lånetjenesten er underlagt vilkår og betingelser og er kun tilgjengelig i visse områder.