Canon utvider PRO-serien med nye imagePROGRAF PRO-6000

Oslo, 25. august 2017 – Canon kompletterer den prisbelønte imagePROGRAF PRO-serien med lanseringen av en ny, profesjonell 60-tommers storformat blekkskriver med 12 farger. PRO-6000 leverer fotoutskrifter i høy kvalitet med 12-farget blekksystem, to utskriftsruller for optimal produktivitet og en plassbesparende utforming.

Konsekvent høy utskriftskvalitet PRO-6000 sitt store fargeomfang gir fotoutskrifter i høy kvalitet, og er nå tilgjengelig i 60 tommer. PRO-6000 har det nylig utviklede pigmentbaserte LUCIA PRO-blekket og transparent Chroma Optimiser-blekk. Dette gir utskrifter med fantastisk fargeuttrykk, førsteklasses gjengivelse av sort, gode glansegenskaper og redusert bronsering (bronzing) – perfekt til utskrift av fotografier og digital kunst. Takket være Canons unike I/U-teknologi og «Crystal-fidelity»-funksjon, blir bildene like naturtro på utskrift som på opptakstidspunktet, og imøtekommer dermed behovene til selv de mest kravstore fotografer og grafikere.

Uslåelig effektivitet og produktivitet PRO-6000 er utstyrt med to typer sort blekk for tapsfri og automatisk blekkbytte (matt sort og fotosort) på tvers av ulike medier. Med en kraftig L-COA PRO-motor med høy prosesseringshastighet kan nye PRO-6000 enkelt prosessere store mengder bilder og data med høy oppløsning. Som et resultat, kan den nye enheten skriver ut i fotokvalitet med høyere hastighet enn andre nåværende imagePROGRAF-skrivere med 12 farger. Komplette tilkoblingsmuligheter og Wi-Fi sikrer optimal produktivitet i travle miljøer gjennom sømløs integrering med eksisterende nettverk. PRO-6000 har en kompakt størrelse som gjør den velegnet for utskriftsvirksomheter med begrenset plass og andre virksomheter som hittil ikke har tatt i bruk storformatskrivere.

–imagePROGRAF PRO-serien tilbyr en god balanse mellom utskriftskvalitet og produktivitet. Effektiv mediehåndtering og uavbrutt utskrift med høy hastighet som støtter produksjon av store volumer, blir et stadig mer grunnleggende krav både innen kommersiell og intern utskriftsproduksjon. Som et selskap som tilbyr bildeløsninger, vet vi at gjengivelse av fine detaljer og presise farger er viktig for profesjonelle brukere. Det er per i dag ingen av konkurrentene på markedet som kan tilby samme utskriftskvalitet og avanserte teknologi som Canons 12-fargeskrivere leverer. Vi er selvsagt også veldig stolte over å ha komplettert PRO-serien og kunne starte leveringen av nye imagePROGRAF PRO-6000 i år, sier Hannah Sophie Narvhus, produktsjef for storformat i Canon Norge.

Nye imagePROGRAF PRO-6000 vil være tilgjengelig fra 1. september 2017.

For mer informasjon, vennligst kontakt:
Hannah Sophie Narvhus
Produktsjef storformat i Canon Norge