Canon Norge viser muskler på Oslo Digital Cinema Conference 2017

Oslo, 23. august 2017 – Canon vil for andre år på rad være tilstede på IMAGO/FNF, Oslo Digital Cinema Conference 2017 som går av stabelen 8.-10. september hos Norsk filminstitutt. Internasjonale eksperter vil holde foredrag om siste nytt innen videoproduksjon, og Canon vil presentere produksjonsutstyr og kameraer.

Vi gleder oss til å delta på Oslo Digital Cinema Conference, som er en av de viktigste konferansene for digital kinematografi. Det er viktig for oss å treffe bransjen der de er, fra studenter til erfarne filmfotografer, sier Ole Bjørn Johnsen, ansvarlig for salg og forretningsutvikling innen broadcast og pro video i Canon Norge.

Canon viser muskler
Canon stiller i år med foredragsholder, Brett Danton, filmfotograf/regissør fra Storbritannia. Danton har benyttet Canons produkter i en årrekke og vil snakke om bruken av Canons Cinema EOS portefølje. Han tar for seg bruken av C700 i en reklamekampanje for Land Rover tidligere i år, og så i kombinasjon med det nye C200 i en reklame for Jaguar. I tillegg vil han snakke om fordelen med en RAW arbeidsflyt i både et stort og lite kamerahus.

Vi viser frem hva vi har av produkter og stiller mannsterke opp med Canons Cinema optikk og hele vår produktportefølje, fortsetter Johnsen. - I tillegg deltar vi 7. september på et studentarrangement arrangert av Imago og får vist hvordan og hvorfor Canon er en viktig aktør i filmbransjen.

Under studentarrangementet presenteres Canons totale portefølje innen spillefilm, dokumentar, kortfilm og broadcast, samt hvordan produktene også kan tilpasses de ulike formålene.

Hovedtemaene på årets konferanse:

  • Påvirkningen, utviklingen og fremtiden til ACES – ACES og HDR: post production av nye HDR opptak demonstreres live.
  • Neste generasjon imaging: nye opptaksteknikker, nye høysensitive kameraer og 8K sensorer.
  • Neste generasjon Cinema LED skjermer, og masterklasser med kjente kinematografer.
  • Demonstrasjoner og siste nytt fra utstyrsleverandører, deriblant Canon.
  • Diskusjoner om kreativ kinematografi og kamerakontroll, utfordringene ved å gjenopprette og arkivere bilder og videoer for neste generasjon, nye innovasjoner innen VR/VFX, for å nevne noe.

Om Brett Danton:
Danton har dokumentert historiene til noen av verdens mest ikoniske merkevarer for mer enn 20 år; for blant annet Emirates, Virgin og lignende. Artisteri er kjernen i alt han gjør. For Danton handler det ikke kun om å ta bilder, men å legge til en ny dimensjon ved å fortelle en merkevares historie på en kreativ og visuell måte.