Canon feirer installasjon av 10 000 CrystalPoint-baserte maskiner verden over

Oslo, 15. desember 2017 – Canon, en verdensledende produsent av bildeløsninger, er stolt av at selskapets CrystalPoint-teknologi har nådd en viktig milepæl med 10 000 ColorWave-enheter installert på verdensbasis.

ColorWave 700 med CrystalPoint-teknologi er beregnet for DAK/GIS og grafisk bransje, og gir utskrifter med høy kvalitet

CrystalPoint-teknologien kom på markedet i 2008 og markerte lanseringen av ColorWave-serien med allsidige og effektive skrivere for fargeutskrift i storformat. Med CrystalPoint-teknologien får kundene det beste fra både blekk- og tonerbasert utskriftsteknologi med klare, vanntette kvalitetsutskrifter i sort-hvitt og farger, selv på rimelig, ubestrøket og resirkulert papir. Teknologien er også kjent for sylskarp utskriftskvalitet uten utflytning. Skriverne er velegnet til et bredt spekter av bruksområder, inkludert CAD, kart og plakater. De holdbare utskriftene, som tørker umiddelbart, er egnet til kortvarig utendørsbruk. Andre kjennetegn er sikker arbeidsflyt, integrert skanner og en rekke etterbehandlingsalternativer.

Tredje generasjon
ColorWave 500 og 700 er tredje generasjon CrystalPoint-baserte skrivere. Skriverne er egnet for utskriftsleverandører, interne eller eksterne arbeidsgrupper og hustrykkerier innen ulike produksjonsområder som har høye krav til kvalitet. Eksempelvis arkitektur, konstruksjon, design og reprografi. ColorWave 700 dekker behovet til virksomheter med høyere utskriftsvolumer, inkludert reprografiske avdelinger, skilt- og displayproduksjon og hustrykkerier i bransjer som detaljhandel, overnatting og servering, reklamemateriell, utdanning og offentlig sektor.

10.000
I dag, ett år før tiårsjubileet, utgjør CrystalPoint-teknologien kjernen i de nyeste ColorWave-produktene. Det er installert 10 000 CrystalPoint-baserte skrivere hos et bredt spekter av fornøyde kunder over hele verden.

- CrystalPoint-teknologien ble utviklet for å gi kundene våre et eksepsjonelt bredt spekter av kreative utskriftsmuligheter. Det er fantastisk å være vitne til suksessen ColorWave-serien har hatt de siste ti årene og alle de nye mulighetene den har gitt kundene våre. Vi erfarer at flere segmenter begynner å benytte seg av digital printing, for et eksempel er det store endringer i Interiør- og dekormarkedet, der de nå tilbyr produksjon av tapet utført på ColorWave 700 til sine kunder.

Ved å utvikle en skriver som kan produsere umiddelbart tørre fargeutskrifter i store opplag, uten at det går på bekostning av kvalitet, har vi gitt kundene fordelen av utskrifter som kan tas i bruk med det samme, også utendørs, sier Hannah Sophie Narvhus, produktansvarlig i Canon Norge.