Ta steget til brukervennlig speilrefleksfotografering med Canons nye EOS 2000D og EOS 4000D

Oslo, 26. februar 2018 – Canon lanserer i dag to nye inngangsmodeller i speilreflekssegmentet – EOS 2000D og EOS 4000D. Med et stort utvalg av praktiske og brukervennlige funksjoner er de nye kameraene et utmerket valg for dem som ønsker å ta steget til kameraer med utskiftbare objektiver, og dem som vil ha detaljerte stillbilder i suveren speilreflekskvalitet og full HD-film på en enkel måte.

Canon EOS 2000D med EF-S18-55mm f/3.5-5.6 IS II

Canon EOS 4000D med EF-S18-55mm f/3.5-5.6 III

De nye tilskuddene i Canons inngangsmodellutvalg er designet for dem som jakter på nye opplevelser og muligheten til å dele raskt og enkelt på sosiale medier. EOS 2000D og EOS 4000D har en kraftig kombinasjon av APS-C-sensor, DIGIC4+-bildeprosessor, sømløs Wi-Fi-tilkobling og brukervennlige funksjonsveiledninger integrert i kameraet, slik at du kan formidle historier som detaljerte stillbilder og filmer i full HD-kvalitet.

EOS 2000D er utstyrt med en ny 24,1 megapikslers APS-C-sensor, og EOS 4000D har APS-C-sensor på 18 megapiksler, og begge gir deg full kontroll over dybdeskarpheten og flott bakgrunnsuskarphet. De nye modellene takler opptak i svakt lys med opptil ISO 6400, som kan utvides til ISO 12800, noe som gir deg mulighet til å ta flotte, stemningsfulle bilder etter mørkets frembrudd.

Bildeprosessoren DIGIC 4+, som finnes i begge modellene, er drivkraften bak Canons Auto-program med intelligent motivgjenkjenning som optimaliserer hvert bilde for flott resultat. Den raske og responsive DIGIC 4+-bildeprosessoren støtter videoopptak i full HD, slik at du kan ta vare på minnene som flotte filmer.

Begge de nye modellene har i tillegg til LCD-skjerm på baksiden (7,5 cm på EOS 2000D og 6,8 cm på EOS 4000D), en midtmontert optisk søker som gir en autentisk fotoopplevelse og lar deg fange historiene slik du ser dem med det blotte øyet. Responsiv og presis 9-punkts autofokus og serieopptak med 3,0 bilder i sekundet sørger for at du får med deg viktige øyeblikk.

Begge modellene har Wi-Fi for sømløs tilkobling av smarttelefoner via Canon Camera Connect-appen (iOS og Android). Det betyr at du raskt og enkelt kan ta opp og dele innhold på sosiale medier når du er på farten. Du kan sikkerhetskopiere nye bilder til irista, Canons gratis lagringstjeneste i nettskyen, via Wi-Fi-tilkobling, slik at du unngår å miste historier og minner.

På EOS 2000D er dette enda enklere takket være NFC-støtte (nærfeltskommunikasjon) som oppretter en trådløs tilkobling når du holder smarttelefonen inntil kameraet (tilgjengelig på kompatible Android-enheter).

Begge modellene har enkle funksjonsveiledninger innebygd i kameraet – perfekt for dem som vil forbedre fotoferdighetene når de tar steget fra smarttelefonen. Kameraene har seks bildeinnstillinger i tillegg til grunnleggende Auto-programmer og en rekke kreative filtre som gir deg mulighet til å prøve manuell kontroll og kunstnerisk frihet til å fortelle dynamiske og spennende historier. Nykommere i speilrefleksverdenen vil også ha nytte av Canon Photo Companion-appen som inneholder en rekke tips til hvordan du får mest mulig ut av kameraene.

EOS 2000D og EOS 4000D har batterikapasitet til omlag 500 bilder eller henholdsvis 1 time og 30 minutter og 1 time og 15 minutter med HD-videoopptak. Det gir deg nok kapasitet til lengre utflukter og frihet til å eksperimentere.

Begge speilreflekskameraene er kompatible med Canons over 80 EF- og EF-S-objektiver og tilbehør, noe som gir mange valgmuligheter etter hvert som fotoferdighetene utvikles. EOS 2000D og EOS 4000D selges som kun kamera eller i pakker med kamerahus og objektiv, for eksempel med et 18-55mm f/3.5-5.6 IS II.

EOS 2000D og EOS 4000D er begge en utmerket innfallsport til speilrefleksfotografering og utskiftbare objektiver. De gir en enkel og pålitelig opptaksopplevelse med detaljrike bilder og skarp video i full HD. For de som ønsker å ta steget fra mobilfotografering og utfolde seg kreativt gir Canons nye speilreflekskameraer intuitiv fotografering med et detaljert og profesjonelt resultat.

Du finner mer informasjon om EOS 2000D her: http://www.canon.no/cameras/eos-2000d/ og om EOS 4000D her: http://www.canon.no/cameras/eos-4000d/

Nøkkelfunksjoner:

Canon EOS 2000D:

• 24,1 megapikslers APS-C CMOS-sensor
  • DIGIC 4+-prosessor
  • ISO-område fra 100-6400 (kan utvides til 12800)
  • 1080p full HD-video med opptil 30 bilder/sek og Videoklipp-funksjon
  • Serieopptak med 3 bilder i sekundet
  • 9-punkts autofokus
  • 7,5 cm TFT LCD-skjerm med 920 000 punkter og innebygd funksjonsveiledning
  • Auto-program med intelligent motivgjenkjenning
  • Kreative filtre