Bevar gode minner med et enkelt trykk med Canon EOS 250D – verdens letteste digitale speilrefleks med vribar skjerm

Oslo onsdag 10. april 2019 – Canon lanserer i dag Canon EOS 250D, verdens letteste digitale speilreflekskamera med vribar skjerm¹. Kompakte og lette EOS 250D er et brukervennlig digitalt speilreflekskamera fullpakket med den nyeste teknologien. Dette er en glimrende inngang til kameraer med utskiftbare objektiver for familier som ønsker å ta steget fra fotografering med smarttelefon eller oppgradere fra eksisterende kamera.

Liten størrelse, mange funksjoner – det perfekte familiekameraet er her

Canon EOS 250D

EOS 250D er etterfølgeren til prisbelønte EOS 200D og har enkel betjening med brukergrensesnitt med veiledning, stor Dual Pixel CMOS APS-C-sensor på 24,1 megapiksler, filmopptak i 4K, rask og responsiv autofokus og gode tilkoblingsmuligheter til smartenheter. Kameraet har i tillegg DIGIC 8, Canons nyeste bildeprosessor, som er drivkraften bak en rekke funksjoner som filmopptak og intervallopptak i 4K-kvalitet og mulighet for å hente ut 4K-stillbilder fra 4K-opptak.

Med enkel betjening, samt lett og kompakt kamerahus kan alle i familien bruke EOS 250D til å fange livets øyeblikk når og hvor som helst. Brukergrensesnittet har veiledning med tips og råd på skjermen som hjelper deg med å få mest mulig ut av kameraet fra første stund. Du kan også utfolde deg kreativt med Canons Creative Assist-funksjon som inneholder en rekke effekter, filtre og fargejusteringsverktøy som kan brukes mens du tar bildet eller i etterkant.

Canons DIGIC 8-bildeprosessor støtter en rekke forbedringer som mer presis autofokus og øye-AF i Live View-modus, automatisk lysoptimalisering, digital objektivoptimalisering og høylysprioritet for skarpe bilder med høy oppløsning klare for deling direkte fra kameraet. Sensoren på 24,1 megapiksler fungerer godt i svakt lys og lar deg ta bilder med liten dybdeskarphet, noe som egner seg godt til familieportretter der du vil ha uskarp bakgrunn. Kombinasjonen av den nyeste teknologien og enestående brukervennlighet gjør EOS 250D til et utmerket speilreflekskamera for alle som ønsker å bevare familielivets mange øyeblikk.

EOS 250D er et kamera for alle anledninger. Med den intuitive og vribare berøringsskjermen kan du ta opp fra mange ulike vinkler, slik at selfier av familien og videoopptak til vloggen din går som en drøm. Canons Dual Pixel CMOS AF-teknologi sørger for at familie og venner er i fokus når du fotograferer eller tar opp video via berøringsskjermen. EOS 250D har også optisk søker med responsiv 9-punkts AF som lar deg ramme inn øyeblikkene klart og tydelig i søkeren for en mer tradisjonell opptaksopplevelse.

Når du er klar til å dele bildene og videoene dine, kobles EOS 250D enkelt til smartenheter2 med Bluetooth®3 eller Wi-Fi ved hjelp av gratisappen Canon Camera Connect for iOS og Android. Du kan enkelt overføre bilder og videoer til smartenheter og se gjennom og dele bilder i sosiale medier eller med venner.

Med Canon Camera Connect-appen kan du også fjernstyre kameraet fra en smartenhet – perfekt til gruppebilder av familien eller selfier. Med funksjonen Automatisk bildeoverføring sendes bildene til en tilkoblet smartenhet med det samme de tas, slik at du alltid har en sikkerhetskopi av dyrebare minner.

EOS 250D finnes i tre lekre finisher – sort, hvitt og sølvfarget – og inngår i Canons EOS-økosystem som inneholder over 80 verdensledende objektiver, blitser og tilbehør som byr på mange utvidelsesmuligheter.

Med EOS 250Ds veiledning og kreative funksjoner kombinert med avansert Canon-teknologi har familien tilgang til verktøyene og informasjon som trengs for å fortelle historier og bevare minner på en enkel måte.

EOS 250D kan forhåndsbestilles i Canons nettbutikk og kjøpes med ulike objektiv- og kamerahusvalg hos autoriserte Canon-forhandlere fra 25. april 2019.

Hvis du vil ha mer informasjon eller finne nærmeste forhandler, besøker du: https://www.canon.no/cameras/eos-250d/

Nøkkelfunksjoner på Canon EOS 250D:

• 24,1 megapikslers sensor med DIGIC 8-prosessor
    • Suveren bildekvalitet, også i svakt lys
  • Optisk søker
    • Se ting som de er – klart og tydelig
  • 4K-film
    • Med imponerende oppløsning
  • Dual Pixel CMOS AF
    • Rask fokusering i stillbilder og jevn fokusering i filmopptak i Live View
  • Vribar berøringsskjerm
    • Ta opp fra alle vinkler og betjen kameraet med kjente bevegelser på berøringsskjermen
  • Brukergrensesnitt med veiledning for enkel læring
    • Enkle og praktiske råd som hjelper deg med å få bildet slik du vil ha det
  • Bluetooth®*** og Wi-Fi
    • Konstant tilkobling mellom kamera og smartenhet gir enkel og automatisk deling
  • Creative Assist
    • Prøv nye og kreative uttrykk

1 Canon EOS 250D (sort/sølv) er verdens letteste speilreflekskamera med bevegelig skjerm blant alle de digitale speilreflekskameraene med APS-C-sensor. Inkludert batteri og minnekort i henhold til CIPAs retningslinjer. Per 9. april 2019 (iht. Canons undersøkelser).

2 Krever smartenhet som er utstyrt med Bluetooth versjon 4.0 (eller nyere). Smartenheten må også ha operativsystemet iOS 8.4 (eller nyere) eller Android 5.0 (eller nyere).

3 Bluetooth®-ordmerket og -logoene er registrerte varemerker som eies av Bluetooth SIG, Inc. Canon Inc. bruker disse merkene under lisens. Andre varemerker og varenavn tilhører de respektive eierne.