Ida Bjørvik er Canons nyeste Nordic Photographer!

Oslo, 23. april 2019 – Canon Norge er stolte over å presentere Ida Bjørvik som sin nyeste Canon Nordic fotograf.

Ida Bjørvik (født i 1988) er opprinnelig fra Trondheim, men bor i Oslo. Med sine knappe 30 år har Ida allerede rukket å jobbe 9 år som fotograf. Hun har gjort seg kjent både som mote- og portrettfotograf, og har i tillegg jobbet med mange av de største plateselskapene i Norge. Dette har resultert i ikoniske bilder av kjente norske artister som Julie Bergan, Ary Apache og Hkeem.

« Det er utrolig spennende å få en fotograf som Ida Bjørvik med på laget. Vi er overbevist om at hun har et ferskt og spennende perspektiv. Vi tror dette samarbeidet vil gi store gevinster for begge parter», sier Thea Martinsen, PR-ansvarlig for Canon Norge.

Unikt for Ida er måten hun jobber med form, farge og teksturer. Hun liker godt å utforske og eksperimentere når det kommer til fotografi, og gjennom dette har hun funnet sin egen stil. Hun skaper kontraster i bildene som kan gjøre kalde toner varme og harde overflater myke. Dette er en god kombinasjon med Bjørviks øye for stil, mote og trender.

Selv sier Ida at mye av motivasjonen for bildene ligger i å vekke følelser. Derfor liker hun også godt å ta bilder av mennesker med tydelige personligheter, for eksempel sterke kvinneskikkelser. Uansett om Ida jobber med en motekampanje eller platecover fremstår hvert av bildene hennes som et eget lite kunstverk, på denne måten kan man si at hun forteller en egen historie gjennom hvert skudd.

« Jeg har fotografert med Canon siden dag én, og har på mange måter vokst opp med og utviklet meg fra en ivrig fotostudent til å bli profesjonell fotograf med et kamera fra Canon i hånda. Derfor er jeg utrolig stolt over å fortelle at vi nå har et samarbeid. Jobben min innebærer at jeg jobber like mye i studio som på location, og da er det svært viktig for meg med utstyr som fungerer like godt til begge situasjonene», forteller fotograf Ida Bjørvik.

For mer informasjon: