Den nye Canon imagePRESS C910 Light Production serie øker potensialet til grafiske produsenter og hustrykkerier

Canon lanserer i dag den nye digitaltrykkserien imagePRESS C910. Serien er utviklet for produksjonsoppgaver hos både kommersielle trykkerier og bedrifter med store trykkeriavdelinger. imagePRESS C910 er også ideell for små og mellomstore bedrifter som ønsker personlig tilpasset markedsføringsmateriell av høy kvalitet.

Canon lanserer imagePRESS C910, en ny tonerbasert serie av digitaltrykkmaskiner

Med imagePRESS C910 kan kundene produsere personlig tilpasset markedsføringsmateriell med høy kvalitet på en kostnadseffektiv måte.

Den nye serien bygger på suksessen til forgjengeren imagePRESS C850-serien, og innehar den velprøvde profesjonelle printerteknologien som kjennetegner imagePRESS-plattformen. Dette gir større produktivitet og enda flere produksjonsmuligheter.

Serien består av tre tonerbaserte maskiner: imagePRESS C910, C810 og C710. Printerne leverer markedsledende produksjonshastigheter på opptil 90, 80 og 70 sider i minuttet på medier opptil 220 g/m2.
Serien er utviklet for typiske månedlige produksjonsvolumer på opptil 500 000 sider i A4-format.
Produktiviteten optimaliseres med færre serviceintervaller, mens printernes intuitive design og brukervennlig¬het gjør dem til et godt valg for alle typer kunder. Dette gjelder også dem som har lite erfaring med for eksempel fargestyring og etterbehandling.

De nye digitaltrykkmaskinene støtter et bredt spekter av medier på opptil 350 g/m2, i tillegg til en rekke utskriftsmedier med tekstur. Dette gjør at brukerne har allsidige produksjonsmuligheter. Enhetene kan også produsere bannerutskrifter på opptil 130 cm, nesten dobbelt så langt som foregående modell. På den måten kan kundene tilby en enda større produktportefølje som spenner fra alt fra bokomslag og plakater til brosjyrer og konvolutter.

Fleksibiliteten styrkes ytterligere med en rekke etterbehandlingsløsninger. Disse omfatter en høykapasitet stacker for bannerproduksjon, liminnbinder for kontinuerlig produksjon og to alternative enheter for hefteproduksjon, inkludert en kompakt løsning for kunder med begrenset plass. Videre gir et nytt grensesnitt for etterbehandling av dokumenter (DFD) og et pro-adapter, mulighet for tilkobling mellom tredjeparts etterbehandlingsenheter og imagePRESS C910-serien. Dette gjør at brukerne av imagePRESS C910-serien får full nytte av etterbehandlingsmulighetene.

Med standard raster på 190 lpi, produserer de nye enhetene offset-lignende 2400 dpi utskriftskvalitet med levende farger og presis tekst gjennom hele opplaget. Utskriftskvaliteten er også upåklagelig på papir med tekstur eller preging. Dette skyldes det myke, elastiske laget på bildeoverføringsbeltet som gjør at toneren fordeles konsekvent på tvers av strukturerte overflater.

Den nye serien støtter tre alternative RIP-kontrollere for optimal integrering i eksisterende oppsett og arbeidsflyt – versjon 7.1 av Canons PRISMAsync og innebygde G250 og eksterne H350 versjoner av EFI Fiery.

For kunder som vil korte ned produksjonstiden for markedsføringsmateriell, respondere mer dynamisk på konkurrentaktiviteter og legge til rette for forbedret kunderespons med personlig tilpasning, er imagePRESS C910-serien med sin kompakte størrelse og intuitive betjening et utmerket valg. Den nye digitaltrykkserien fra Canon er også en kostnadseffektiv løsning for både små og mellomstore bedrifter som ønsker intern digital print med høy kvalitet.

– I over ti år har våre effektive imagePRESS-løsninger spilt en sentral rolle i forretningsveksten til tusener av kunder i hele Europa. Med de siste nyvinningene i utvalget av profesjonelle digitaltrykkmaskiner, styrker vi produktiviteten ytterligere med økt hastighet og maksimal oppetid. Samtidig kan kundene utvide produkttilbudet og slik sett få mest mulig igjen for investeringen. Fra markedsføringsmateriell til tilpassede bokomslag, personlige postkort og selv kampanjeemballasje i mindre opplag. ImagePRESS-teknologiene åpner en verden av muligheter for våre kunder, uavhengig av størrelse, sier Bjørn Frantsen, Produktsjef for Professional Print Solutions i Canon Norge.

ImagePRESS C910-serien kommer for salg i mai 2019, og kan kjøpes direkte fra Canon og hos utvalgte forhandlere.