Architect@work: Stor interesse for interiørprint med Canon-teknologi

Blant 72 utstillere på arkitektur- og designmessen ARCHITECT@WORK var også Roomstories, som med Canon-teknologi tilbyr høykvalitets trykk på ulike dekor- og interiørmaterialer.

Internasjonalt konsept

Utstillingen architect@work hadde vært arrangert i 28 byer i 15 land før den i slutten av mai kom til X Meeting Point utenfor Oslo. Utstillingens hovedmål er å presentere nye, innovative produkter og konsepter for arkitekter, designere, bygningsingeniører, interiørarkitekter og andre som arbeider med byggeprosjekter, urbanisering og byplanlegging. Utstillingen skiller seg fra tradisjonelle utstillinger ved at alle stands er identisk utformet, slik at små og store utstillere stiller likt. Interesserte utstillere må søke om å få delta og utstillers innovative produkter evalueres nøye av en jury før de blir godkjent for deltagelse.

- Et stramt og fint konsept som ga oss muligheten til å vise vår målgruppe noen av våre innovative løsninger innen rekonstruksjon av tapet, print på flis og dekorative akustikkløsninger. Det er avgjørende at de kreative får kjennskap til hvilke tekniske muligheter som faktisk finnes, og architect@work utgjorde et perfekt utstillingsvindu for tjenestene våre, opplyser Anette Bjørnstad, senior prosjektleder hos Roomstories.

I fremste rekke på interiørprint

Nye materialer og ny printteknologi har gjort det mulig å printe direkte med høy kvalitet på en rekke nye materialer. Canon har utviklet teknologier som ligger i fremste rekke på dette området, og Roomstories har både tatt i bruk teknologien og bygget solid erfaring og kompetanse på området. Selskapet er norskeid med produksjonslokaler i Oslo, og opplever blant annet økende interesse for print på akustikkpaneler og himlinger.

- Sammen med Canon, Modena Flis, Glava og andre har vi et konsept som kan håndtere alle deler av egendefinert print på interiørmaterialer. Canons teknologi gir oss unike fortrinn på dette området, og de har ikke bare de tekniske løsningene, men også høy kompetanse som kommer oss og kundene våre til nytte. Her på architect@work fikk vi vist mulighetene for et bredt publikum, og vi knyttet kontakt med en rekke aktører på den kreative siden, sier Anette Bjørnstad og Terje Gulbrandsen i Roomstories.