Canon vant fem priser under EISA Award 2019

Oslo, Norge, torsdag 15. august 2019 – Under European Imaging and Sound Association (EISA) vant Canon fem prestisjetunge priser for den enestående optikken til EOR RP-kameraet, og RF- og EF-objektivene. Prisene gjør Canon Europe bransjeledende. Selskapet har siden lanseringen av EOS R-systemet i september 2018, flyttet grensene innen fotografi med design av kamerahus og objektiver som utvider mulighetene for både amatører og profesjonelle.

Etablerte internasjonale fotojournalister mener Canons kamera og objektiver er bransjeledende

Canon vant følgende priser under EISA 2019:

Canon har over flere tiår utviklet kjernekomponentene innenfor bildebehandling takket være egen forskning og utvikling på alt fra speilløse kamerahus til EF-linser. Med ekspertise og teknisk kunnskap på plass, skaper Canon innovative og prisbelønte produkter utviklet i tråd med teknologiske fremskritt og tilbakemeldinger fra sluttbrukere. EOS R-systemet har det beste fra den originale EOS-verdenen. RF-objektivfatningens korte bakfokus og brede 54mm fatningsdiameter, har gitt Canons optiske ingeniører friheten til å skape en ny generasjon optikk som både reduserer størrelsen på systemet og gir bilder av høy kvalitet, samt et nytt nivå innen ytelse.

Tidligere i år styrket Canon fremtiden til EOS R-systemet med seks nye RF-objektiver som lanseres i løpet av 2019, samt et utvidet sortiment som kommer i 2020. I tillegg er det forventet oppdateringer til EOS R-systemet i fremtiden som innebærer lydløs, rask og jevn autofokus og konstant blenderåpning. Med et sterkt fokus på å utvikle nye teknologier, lager Canon verktøy for fremtidens bildebehandling. Dette ved å bruke EOS R-systemet, styrke egenskaper og tilby et allsidig produktspekter, fra speilløse fullformat-kameraer til DSLR-kameraer.

Canon vil fortsette å investere i den enestående EOS-verdenen med en rekke kameraer og RF- og EF-objektiver. Selskapet vil sette nye standarder for bildekvalitet, optisk dyktighet og ytelse, samtidig som de stadig voksende kravene fra kundene tilfredsstilles.

Prisene under EISA 2019 ble delt ut av et respektert og velkjent dommerpanel bestående av redaktører fra 60 store internasjonale forbrukerelektronikk-magasiner fra 30 land. Produktene ble vurdert ut ifra hvilke som kombinerer den mest avanserte ekspertisen og ønskelige funksjonene i sin klasse.

Dommerpanelets kommentarer til Canons prisvinnende produkter:

EISA Best Buy Full-Frame Camera 2019-2020: Canon EOS RP

Med EOS RP har Canon levert et imponerende prisgunstig bidrag til det speilløse fullformatmarkedet. Bygget rundt en 26,2 megapiksler bildebrikke og den kraftige DIGIC 8-prosessoren leverer kameraet utmerket bildekvalitet. Et annet sterkt punkt er det svært følsomme 4779-punkters hybride autofokussystemet, som gir pålitelig fokusering i ekstremt svakt lys. Det kompakte og lette kamerahuset kan benyttes både med de fremragende nye RF-objektivene og med alle eksisterende EOS EF- og EF-S-objektivene med Canon EF-EOS R-adapteren. Den strømlinjede betjeningen og fullt fleksible LCD berøringsskjermen bidrar også til å gjøre kameraet svært brukervennlig.

Se mer her: https://www.canon.no/cameras/eos-rp/

EISA Lens Innovation 2019-2020: Canon RF 28-70mm F2L USM

Canon RF 28-70mm F2L USM er den første standard-zoomen til et fullformat speilløst kamera som beholder en konstant f/2 største blender over hele brennviddeområdet. Dette lar fotografer begrense dybdeskarpheten på samme måte som du før måtte ha faste brennvidder til å gjøre, og muliggjør raskere lukkertider under svake lysforhold. Bildekvaliteten og skarpheten er fremragende over hele zoomområdet, mens USM-motoren gir rask og pålitelig autofokus. Dette objektivet er en spektakulær demonstrasjon på hva EOS R-fatningen kan by på.

Se mer her: https://www.canon.no/lenses/canon-rf-28-70mm-f-2l-usm-lens/

EISA Standard Prime Lens 2019-2020: Canon RF 50mm F1.2L USM

Denne høykvalitets allround-zoomen er det perfekte daglige tilbehøret til Canons nye generasjon EOS R fullformatkameraer. Ved å tilby et ekstremt praktisk zoomområde, som dekker alt fra vidvinkel landskap til korte telefotoportretter, leverer det konstant høy bildekvalitet ved alle blendere og fokusavstander. Canons Nano USM fokusering gir lydløs og nøyaktig autofokus både for stillbilder og videoopptak, supplert med den høyst effektive optiske bildestabilisatoren som holder bildene skarpe ved lange lukkertider. Robust og værsikret konstruksjon runder av en imponerende allsidig pakke.

Se mer her: https://www.canon.no/lenses/canon-rf-50mm-f-1-2l-usm-lens/

EISA Standard Zoom Lens 2019-2020: Canon RF 24-105mm F4L IS USM

Dette høykvalitets zoomobjektivet er den perfekte hverdagsledsager for Canons nye EOS R speilfrie «full frame»-kameraer. Objektivet gir et ekstremt allsidig zoomområde som dekker alt fra vidvinkel-landskap til korte telefoto-portretter. Samtidig gir det jevn bildekvalitet på alle blenderåpninger og fokusavstander. Canons Nano USM-fokus sørger for lydløs og nøyaktig autofokus for både stillbilder og videoopptak, komplementert med den svært effektive optiske bildestabiliseringen som gir skarpe bilder selv med lang lukkertid. Konstruksjonen er i tillegg robust og værforseglet. Alt i alt en imponerende allsidig pakke.

Se mer her: https://www.canon.no/lenses/canon-rf-24-105mm-f-4l-is-usm-lens/

EISA Super-Telephoto Prime Lens 2019-2020: Canon EF 600mm f/4L IS III USM

Som sin mindre slektning EF 400mm f/2.8L IS III USM benytter dette supertelefoto-objektivet en helt ny optisk design som leverer fremragende bildekvalitet, sammen med magnesiumlegering og titankonstruksjon som reduserer vekten uten å kompromisse på tålestyrke eller kvalitet. Den ultrasoniske motoren leverer ekstremt rask autofokus, mens den innebygde bildestabilisatoren gjør håndholdt fotografering mulig med lukkertider opp til fire trinn langsommere enn normalt. Takket være f/4 blenderåpning kan objektivet kombineres med Canon Extender EF 2.0x III og gi 1200mm brennvidde, fremdeles med autofokus.

Se mer her: https://www.canon.no/lenses/ef-600mm-f-4l-is-iii-usm/

Den offisielle EISA Awards-seremonien avholdes i Berlin 6. september 2019.

For mer informasjon om EISA Awards 2019, se: https://www.eisa.eu/