Canon lanserer to nye multifunksjonsprodukter i MegaTank-serien med automatisk dokumentmater for økt produktivitet og effektivitet i mindre bedrifter

Oslo, torsdag 21. november 2019 – Canon utvider i dag MegaTank-serien med to nye skrivere med automatisk dokumentmater og påfyllbare blekktanker; 4-i-1-modellen Canon PIXMA G7050¹ med fargeutskrift og 3-i-1-modellen Canon PIXMA GM4050² med sort-hvitt-utskrift. De nye skriverne har høy kapasitet og rimelig utskrift som ikke går på bekostning av kvaliteten.

Canons nye skrivere med påfyllbare blekktanker og automatisk dokumentmater gir økt produktivitet med høy kapasitet
og rimelig utskrift som ikke går på bekostning av kvaliteten.

Canon-PIXMA-G7050.jpg

Canon PIXMA G7050

Canon-PIXMA-GM4050.jpg

Canon PIXMA GM4050

Canon PIXMA G7050 og Canon PIXMA GM4050 er utstyrt med en helt ny 35-arks automatisk dokumentmater. Dette gir raskere skanning og kopiering av flere sider, og toveis papirmating med høy kapasitet med plass til opptil 350 ark vanlig papir. De nye modellene er 3,5 ganger mer produktive enn forrige generasjon MegaTank-modeller som kun har mating bak. Skriverne er derfor et perfekt valg for brukere som trenger rask og rimelig utskrift av store volumer.

Begge skriverne har blekktanker som kan fylles på og gir utskrift av opptil 18 000 sider3,4 med tre sorte blekkflasker, eller opptil 7700 sider med et sett med fargeblekk (kun Canon PIXMA G7050). Dette reduserer kostnaden per utskrift og eliminerer i tillegg behovet for å kjøpe inn og skifte blekkassetter slik at du får minst mulig nedetid.

Både Canon PIXMA G7050 og Canon PIXMA GM4050 har Wi-Fi- og Ethernet-tilkobling for enda enklere utskrift. Canons PIXMA G7050 er kompatibel med Windows og Mac, mens Canon PIXMA GM4050 er kompatibel med Windows. Begge skriverne er også kompatible med Canon PRINT-appen (iOS og Android).

Både Canon PIXMA G7050 og Canon PIXMA GM4050 har elegant design som tar minimalt med plass på skrivebordet. Det vippbare betjeningspanelet i front gir enkel visning fra alle vinkler. Automatisk tosidig utskrift og funksjon for automatisk avslåing sørger for økonomisk drift. Begge skriverne passer utmerket til produktive hjemmekontor og mindre kontorer som ønsker en rimelig og effektiv skriver med høy utskriftskvalitet.

Canon PIXMA G7050 og Canon PIXMA GM4050 kommer for salg i Canons nettbutikk og hos autoriserte Canon-forhandlere fra desember 2019, med en anbefalt utsalgspris på 4490,- og 3490,-.

Canon PIXMA G7050 – nøkkelfunksjoner:

• Høy sidekapasitet
  •     o 18 000 sider fra tre sorte blekkflasker eller 7700 med ett sett fargeblekk
  • 35-arks automatisk dokumentmater
  •     o Kopiering og skanning av flersidige dokumenter med flere sider
  • Høy utskriftshastighet
  •     o 6,8 bilder/min i farger og 13 bilder/min i sort-hvitt5
  • 350-arks papirkapasitet
  •     o Stor kapasitet for vanlig papir med 250-arks kassett og 100-arks bakre papirmating
  • Skriv ut, kopier, skann og faks

Canon PIXMA GM4050 – nøkkelfunksjoner:

• Høy sidekapasitet
  •     o 18 000 sider fra tre sorte blekkflasker
  • 35-arks automatisk dokumentmater
  •     o Kopiering og skanning av flersidige dokumenter med flere sider
  • Høy utskriftshastighet
  •     o 13 bilder/min i sort-hvitt5
  • 350-arks kapasitet
  • Skriv ut, kopier og skann

1 Canon PIXMA G7050 – skriver, kopimaskin, skanner og faks
2 Canon PIXMA GM4050 – skriver, kopimaskin og faks
3 Sidekapasitet er den estimerte verdien basert på Canons egen testmetode som bruker ISO/IEC 24712-standardens fargediagram og simulering av kontinuerlig utskrift med nye blekktanker etter det innledende oppsettet.
4 Sidekapasitet er den estimerte verdien basert på Canons egen testmetode som bruker ISO/IEC 19752-standardens sort-hvitt-diagram og simulering av kontinuerlig utskrift med nye blekktanker etter det innledende oppsettet.
5 A4-dokumentutskriftshastigheten på vanlig papir er målt basert på gjennomsnittet av ESAT i testen for kontorkategorien i ISO/IEC 24734-standarden.