Koble til, del og lagre bilder sømløst med image.canon

Oslo, torsdag 13. februar 2020 – Canon lanserer i dag image.canon, en gratistjeneste for sømløs overføring av bilder og filmer direkte til enheter og webtjenester. Fra april 2020 vil tjenesten også inkludere gratis skylagring automatisk fra Canons kameraer . Med denne banebrytende tilkoblingsløsningen kan alle enkelt ta, koble til og deler bilder – om du er profesjonell, entusiast eller nybegynner.

Koble sammen kameraet, enhetene og tjenestene dine

Tilkoblet og tilgjengelig

Image.canon er mer enn bare lagring og gir Canon-brukere en enkel tjeneste for håndtering av alt fra familiebilder til profesjonelle oppdrag. Med image.canon plasseres brukernes bilder, som overføres automatisk eller manuelt fra et Canon-kamera* med Wi-Fi-støtte, i en sentral hub for sømløs viderelevering til enheter og andre webtjenester, for eksempel Google Drive, Flickr og YouTube. Integrering med Adobe og Google lanseres etter planen i juni 2020.

Canon ønsker å gi fotografer verktøyene de trenger for å holde tritt i en verden med 5G og AI, og Canons Wi-Fi-aktiverte kameraer som lanseres fra 2020* vil derfor gi brukerne automatisk overføring direkte til image.canon når kameraet er koblet til Internett.

Gratis lagring

Brukerne kan også få enkel sikkerhetskopiering av bilder og filmer uten bruk av minnekort ved å koble Canon-kameraet til nettet og benytte gratis skylagring av alle typer medier, inkludert RAW-bilder og 4K-film i 30 dager**. Dette er en perfekt løsning for fotografer som tar mange bilder, siden det gir dem god tid til å laste ned og overføre til ønskede tjenester. Det opprettes bildekopier i størrelser egnet for sosiale medier, og disse lagres i et personlig bibliotek, og brukerne får også 10 GB til langtidslagring av de viktigste bildene og filmene.

Problemfri filbehandling

image.canon er brukervennlig, intuitivt og praktisk. Ved å installere programvaren for overføring kan brukerne raskt overføre bilder direkte fra kameraet til huben. Denne prosessen vil bli automatisert for Wi-Fi-aktiverte Canon-kameraer som lanseres fra 2020*, og gi enda enklere filbehandling. Canon-brukere kan også enkelt sortere bilder og nyte problemfri deling til sosiale medier og e-postkontakter.

Etter lanseringen i begynnelsen av april, vil image.canon gjøre det mulig å automatisk overføre bilder til brukernes kontoer på tjenester som Google Disk. Fra juni 2020 vil image.canon utvide partnerskapet med Google til også å omfatte original kvalitetskopiering av Google Photos via Google One, en medlemsplan for utvidet lagring, og partnerskapet med Adobe Creative Cloud (medlemsplan). I tillegg til automatisk overføring av bilder og muligheten til å redigere bilder i sin opprinnelige kvalitet på partnertjenester og applikasjoner, vil image.canon gjøre det lettere for brukere å lagre og dele bilder.

Gratistjenesten image.canon setter en ny standard for tilgjengelighet som vil endre måte du lagrer, behandler og deler bilder og filmer på. Det planlegges også regelmessige opgraderinger som legger til rette for kreativitet.

Du finner mer informasjon om image.canon på: https://www.canon.no/cameras/image-canon/

Merknader:

• Bildetjenesten CANON iMAGE GATEWAY avvikles fra midten av mars 2020 og etterfølges av tjenesten image.canon. I overføringsperioden fra gammel til ny tjeneste vil brukerne ikke ha tilgang til bildefiler og album som allerede er lastet opp til CANON iMAGE GATEWAY.
  • image.canon vil erstatte CANON iMAGE GATEWAY for de fleste eksisterende kameraer***, og støtte for image.canon bygges inn i fremtidige kameraer med Wi-Fi-funksjon.
  • Vær oppmerksom på at kundene ikke vil ha tilgang til Canon Image Gateway-kontoen og dataene i overføringsperioden fra midten av mars 2020.
  • I overføringsperioden vil funksjonen for webtjenestebildeoverføring på våre kameraer være deaktivert. Den vil være tilgjengelig igjen når den nye tjenesten er på plass og brukerne har godtatt vilkårene for bruk og tilbakestilt funksjonen for webtjenestebildeoverføring. Detaljert informasjon om tilbakestilling av funksjonen for webtjenestebildeoverføring vil være tilgjengelig på nettstedet for image.canon-tjenesten.