Bakgrunnsinformasjon om Canon Europe

Canon Europe er den regionale virksomheten for salg og markedsføring for Canon Inc., representert i 116 land og har 19 000 ansatte over hele Europa, Midtøsten og Afrika (EMEA). Canon ble etablert i 1937 med et bestemt mål om å produsere de aller beste kvalitetskameraene for kunder. Canons utrettelige lidenskap for bildets makt har siden utvidet teknologien til å favne om mange andre markeder, og har stadfestet seg som en verdensleder innen bildebehandlingsløsninger både for forbrukere og bedrifter.

Løsningene består av produkter fra kompakt- og speilreflekskameraer, via kringkastingsobjektiver og bærbare røntgenmaskiner, til flerfunksjons- og produksjonsskrivere, som alle understøttes av en rekke verdiskapende tjenester.

Canon investerer tungt i forskning og utvikling med mål om å levere de mest omfattende og innovative produktene og tjenestene som kan tilfredsstille kundenes kreative behov. Canon gjør det mulig for hver kunde å realisere sin egen bildelidenskap, fra amatørfotografer til profesjonelle trykkselskaper.

Canons bedriftsfilosofi er Kyosei – "leve og arbeide sammen for et felles gode" I EMEA driver Canon Europe frem en bærekraftig vekst, med fokus på å redusere sin egen miljøpåvirkning og hjelpe kunder med å redusere miljøpåvirkningen sin ved hjelp av Canons produkter, løsninger og tjenester. Canon har oppnådd global sertifisering til ISO 14001-standard for miljøstyring.