Vanlige spørsmål
Hvordan vil jeg vite at kravet mitt er forsinket på grunn av feil eller manglende informasjon?
Når du har registrert deg for et Canon-garantitilbud på nett, vil du få tilsendt en bekreftelse på e-post som inneholder både referansenummeret og personlige påloggingsdetaljer til en nettside hvor du kan sjekke statusen på registreringen din. Hvis du har registrert feil informasjon, vil dette vises på denne siden og du vil også få en e-post som forteller deg at ytterligere informasjon er nødvendig. Den raskeste måten å gi oss eventuell manglende informasjon på er å logge på denne nettsiden og oppdatere informasjonen din.
Hvilke formater kan brukes for opplasting av dokumenter som del av registreringsprosessen og er det noen størrelsesbegrensninger?
Merk! Filen kan ikke være større enn 4 MB. Du kan bare laste opp JPG, TIF og PDF.
Hvilke transaksjoner/produkter inngår ikke i dette garantitilbudet?
Begrensningene beskrives i Vilkårene og betingelsene. I korthet inkluderer begrensningene følgende:
- Produkter som ikke er en del av kampanjen.
- Produkter kjøpt utenfor kampanjeområdet
- Brukte, renoverte eller overhalte produkter, eller produkter som er uoriginale eller som krenker åndsrettigheter for Canon-gruppen på noen måte (inkludert, men ikke begrenset til, parallelle eller «grå» produkter)
På kravskjemaet på nettet, hva menes med «betalingsalternativ»?
Med dette menes hvordan du opprinnelig kjøpte produktet.
Hvor er produktets serienummer?
Serienummeret står på basen til PTZ-kameraet eller -kontrolleren. IKKE forveksle serienummeret med EAN/strekkoden, som du vanligvis finner på siden av produktesken. Dette er IKKE serienummeret til produktet som du skal sende inn for at kravet ditt skal bli godkjent. Du finner serienummeret på kamerahuset til produktet ditt.
Hvorfor klarer jeg ikke å logge på nettstedet med sporingskoden min?
For følgende problemer når du prøver å registrere deg på nettet:
- Jeg har prøvd å registrere meg en stund, men jeg får ikke tilgang
- Jeg får stadig meldingen «ikke autorisert»
- Jeg har prøvd å sende inn skjemaet på nytt, men det fungerer ikke.
I de FLESTE tilfeller er dette på grunn av enheten du bruker for å åpne nettstedet, f.eks. en mobil/smarttelefon, Apple Mac eller annen enhet, det er ikke noe galt med nettstedet. Du må ta kontakt med produsenten av produktet du bruker for råd i disse tilfellene. Hvis de ovennevnte vanlige spørsmålene ikke gir deg svaret du trenger, kan du sende en e-post til e-postadressen nedenfor, eller hvis forespørselen haster, kan du ringe oss på + 47 23 50 01 43 eller besøke Canons kundestøtteside.
Hvilket garantinivå får jeg?
Gå tilbake til hovedsiden:
Hvis et produkt utvikler en produksjonsfeil i garantiperioden, må det returneres til et Canon-verksted, eller et verksted som er godkjent av Canon, hvor det repareres kostnadsfritt av Canon-autoriserte teknikere. Produktet vil bli returnert til deg når reparasjonen er fullført.
Hvordan får jeg garantitjenester for kampanjen?
Hvis du trenger garantitjenester innen denne utvidede kampanjen etter at kravet ditt er validert, kan du kontakte din lokale Canon-kundestøtte. Vær klar til å:
- oppgi fullstendig modellnavn og serienummer for enheten
- bekrefte din kontaktinformasjon
- fremvise dokumentasjon på kjøp av produktet og aktivering av tilbudsgarantien, som pr. e-post-bekreftelsen er sendt til deg etter den elektroniske garantiregistreringen
- oppgi en klar feilbeskrivelse, og utfør alle feilsøkinger når du blir bedt om det
- overholde enhver rimelig instruksjon fra kundestøtte, slik at du mottar garantitjeneste