Canon mottar et dryss av utmerkelser fra Pinnacle

Vi er glade for å kunngjøre at Canon har mottatt en Pinnacle InterTech-pris fra PRINTING United Alliance for den nye Canon FLXfinish+-teknologien som finnes i det prisbelønte utvalget av Colorado rull til rull storformatskrivere, som benytter Canons UVgel-blekk. FLXfinish+ er en UVgel-funksjon som er designet for å gjøre det mulig å bruke bare ett blekksett for å produsere matte utskrifter, glansede utskrifter og blandet matt og glans på samme utskrift, uavhengig av media – uten lakk eller ekstra forbruksvarer.

Canon fikk ytterligere fem ettertraktede PRINTING United Alliance 2022 Pinnacle Product Awards. Blant vinnerne var to i programvarekategorien, med PRISMAcolor Manager, som fikk topp utmerkelser for fargestyring og kvalitetskontroll og PRISMAsync som vant for beste Software-RIP (rasterbildeprosessor). Arizona 2300-seriens UV flatbed-skrivere vant i to kategorier, for både UV/Latex Flatbed og UV/Latex Flatbed + hvitt, mens Colorado 1630-serien ble anerkjent i kategorien rull til rull UV (under 80 tommer).

Pinnacle Product Award-konkurransen er åpen for alle PRINTING United Alliance-leverandører og evaluerer produkter som vil være tilgjengelige for salg i 2022. Et høyt kvalifisert panel av dommere over hele trykkeribransjen evaluerte den årlige konkurransens 160+ bidrag i mer enn 58 kategorier som spenner over analoge og digitale produktkategorier.

"Pinnacle Product Award-konkurransen representerer det beste av det beste blant kommersiell maskinvare, programvare og forbruksvarer" sier Ray Weiss, direktør, Digital Print Programs, PRINTING United Alliance. "Gratulerer til alle vinnerne."

Løsningene ble bedømt basert på rapporter skapt ved å måle ulike fargekart og deretter sammenligne dem med bransjespesifikasjoner.

"Dette er den eneste konkurransen jeg kjenner til som rapporterer om prosentandelen av Adobe RGB en skriver kan treffe," sa Dawn Nye, programleder for Pinnacle Awards, PRINTING United Alliance. "Noen kategorier ble avgjort med tideler av et poeng, så hard var konkurransen i år."

"Vi er glade for nok en gang å bli hedret ved å vinne flere prestisjetunge Pinnacle Product Awards fra PRINTING United Alliance," sier Shinichi "Sam" Yoshida, daglig leder for Canon U.S.A., Inc. "Det er gledelig å bli anerkjent i en rekke kategorier som omfatter både maskinvare og programvare og å vite at Canon fortsetter å bli rangert så høyt målt mot objektive kvalitetskriterier.»

Pinnacle Product Award Winners 2022

• PRISMAcolor Manager – Programvare/fargestyring og kvalitetskontroll
  • PRISMAsync Automated Color Tasks – Programvare/RIP
  • Arizona 2380 GTF – UV/latex flatbed ($200K-500K)
  • Arizona 2380 XTF – UV/Latex Flatbed _ Hvit ($200K-500K)
  • Colorado 1630 – Roll-to-Roll UV (under 80 tommer)

PRISMAcolor Manager gjør det mulig for kommersielle skriveroperatører å håndtere den komplekse oppgaven med å proaktivt måle og vurdere farger ved å halvautomatisk sjekke og sammenligne kvalitet og konsistens på tvers av Canon- og ikke-Canon-skrivere.

PRISMAsync Automated Color Tasks benyttes for administrasjon av Canons tonerbaserte digitale løsninger med hensyn på komplekse oppgaver som linearisering, korrigering av arkuniformitet, G7-kalibrering, fargeprofilering, G7-verifisering og resultatrapportering, alt med et trykk på en knapp.

Arizona 2300-serien består av ekte, stasjonære flatbed-skrivere som gir høy utskriftskvalitet og allsidighet for applikasjoner både på stive og fleksible medier, mens Colorado 1630 benytter det UVgel 460-blekk, formulert for maksimal fleksibilitet.