Canon lanserer imagePROGRAF TC-20M, en kompakt A1+ storformatskriver med A4-skanner

Oslo, 4. april 2023 – Canon lanserer i dag imagePROGRAF TC-20M, en kompakt fullfarge (CMYK) storformatskriver med A4-planskanner. Takket være skriverens brukervennlige design kan selv førstegangsbrukere enkelt produsere et bredt spekter av storformatutskrifter uten datamaskin, for eksempel reklameplakater til butikker og restauranter, undervisningsmateriell til skoler og personlig tilpasset gavepapir i formater opptil A1+. Modellen er også egnet for utskrift av ulike typer tekniske tegninger for små kontor eller hjemmekontor, noe som gjør den aktuell for arkitekt-, ingeniør, bygg- og anleggsvirksomheter.

TC-20 M_Lifestyle11_V2

Brukerne kan kopiere og forstørre A4-dokumenter direkte fra skriverens betjeningspanel – uten behov for datamaskin.

imagePROGRAF TC-20M

Canon lanserer imagePROGRAF TC-20M, en fullfarge (CMYK), storformat skrivebordsskriver med A4-planskanner.

imagePROGRAF TC-20M

Funksjon for gjentatt kopi på imagePROGRAF TC-20M skriver ut et bredt spekter av storformatmateriell.

I tillegg til nettverksutskrift kan brukerne forhåndsvise JPEG- og PDF-dokumenter, skanne, kopiere og forstørre A4-originaler og andre papirformater. Det er også mulig å skrive ut jobber fra en USB-minnepinne direkte fra skriverens betjeningspanel.

Plassbesparende design og støtte for papirformater fra A1+ til A4

imagePROGRAF TC-20M har en plassbesparende utforming og frontbetjening som gjør det enkelt legge i papir (både rull og ark), fylle på blekk eller få tilgang til ferdige utskrifter. Med store blekkflasker på 70 ml blir det færre påfyllinger av de fire pigmentblekkfargene (CMYK), som gir fargeutskrifter av høy kvalitet. For å unngå feil ved påfylling av blekk har inntaket på hver blekktank ulik form og farge.

Skriveren støtter papirruller med bredde opptil A1+ og er utstyrt med standard automatisk arkmater for A3- og A4-papir. Du kan legge i papirrull og ark samtidig og enkelt kopiere og skrive ut i ulike formater ved å velge ønsket papirkilde i betjeningspanelet på skriveren. Du kan også kopiere et enkelt dokument gjentatte ganger på rullpapir i opptil A1+-format1.

imagePROGRAF TC-20M er kompakt og tar liten plass. Den er 968 mm bred, 525 mm dyp og 245 mm høy og får dermed plass på en hylle eller på skrivebordet, og med BU-06-kurven som ekstrautstyr samles utskriftene opp. Dette gjør imagePROGRAF TC-20M til et utmerket storformatvalg når det er begrenset med plass.

Jennifer Kolloczek, EMEA Planning, Marketing & Innovation Senior Director, Production Print hos Canon Europa sier «Storformatutskrift er noe som butikker, utdanningsinstitusjoner, overnattings- og serveringsbransjen gjerne kjøper eksternt. Det er imidlertid et voksende behov for denne typen utskrifter, og det vil trolig være raskere, rimeligere og mer praktisk å produsere disse utskriftene selv. imagePROGRAF TC-20M er utviklet med brukervennlighet og plassbesparende design i tankene. Den har planskanner, støtte for utskrift fra USB samt trådløs utskrift via en mobilapp. Det gir brukerne mulighet til å skrive ut og kopiere direkte fra betjeningspanelet uten behov for datamaskin.»

PosterArtist2 gjør det enkelt å lage flotte plakater og brosjyrer

Canons PosterArtist-applikasjon på nettet inneholder et stort utvalg maler som gjør det enkelt for imagePROGRAF TC-20M-brukere å designe plakater og brosjyrer til bedriften eller privat bruk. PosterArtist støtter også utskrift av personlige tilpassede produkter og utskrift av variable data.

Med bærekraft i tankene

Canon imagePROGRAF TC-20M har lavt strømforbruk på under 26 watt ved bruk og 2,4 watt i standby. imagePROGRAF TC-20M er også rangert som et «Gold»-produkt, som er høyeste rangering for bildeprodukter under det amerikanske miljømerket EPEAT3.

1. Bruk fastvare versjon 1.010 eller nyere.
  2. Windows- og MacOS-støtte. Du finner detaljert informasjon på Canons nettsted.
  3. EPEAT (Electronic Product Environmental Assessment Tool) er et miljømerke utarbeidet GEC (Green Electronics Council), en amerikansk ideell organisasjon som jobber for utvikling og promotering av miljøvennlige produkter.