Ledende i retail-segmentet
XXL, Power, Bohus og Montér er blant ledende retail-aktører som drar nytte av kunnskapen og kreativiteten til Schjærven Reklamebyrå i sin kamp om kundene. Grafisk ansvarlig Hogne Totland forteller at uadresserte kundemagasiner er en av hovedkanalene for kundenes markedsføring og at prøvetrykket er et sentralt element for å sikre rett kvalitet i sluttproduktet.
– Enten man selger møbler, sportsutstyr eller forbrukerelektronikk, er presentasjonen av produktene ofte avgjørende for om kunden velger å handle eller blar videre, sier Hogne. Han samarbeider nært med ledende trykkerier og med Schjærvens eget printselskap Produksjonssjefen, og ser at deres siste investering åpner for nye grafiske muligheter.
– Bedre rutiner for prøvetrykk var utgangspunktet for investeringen, men vi ser klart at denne kompakte imagePRESS-teknologien kan hjelpe oss med å produsere ulike typer dummies av esker og annen emballasje, til og med takheng og sekssiders hefter, siden den kan trykke på ark med opptil 130 cm lengde og bygges ut med inline ferdiggjøringsløsninger. Disse mulighetene har vi en veldig god dialog med Canons kundeansvarlig Kim Holberg om, men i første omgang trykker vi plano ark og da hovedsakelig prøvetrykk, opplyser Hogne.
– Da kan det være aktuelt å supplere med konturskjæreren Intec Colour Cut FB550 for automatisk konturskjæring, skyter Kim Holberg inn, som dermed planter nok en ny idé hos et av landets ledende reklamebyråer.