Kontakt oss
Kontakt oss for å få støtte via telefon eller e-post
På denne siden finner du tips som kan hjelpe deg med å løse vanlige problemer med uniFLOW Online og skriverutstyret, som du kan oppleve når du kommer tilbake til jobben, etter en lengre periode med redusert eller ingen bruk.
Hvis det er lenge siden utskriftsutstyret ditt har vært koblet til uniFLOW Online, kan det hende at koblingen må aktiveres på nytt. Se koblingen nedenfor som forklarer hvordan du kan se om koblingen må gjenopprettes, og hvordan du eller IT-administratoren din kan gjøre det.
Hvis du vil vite mer om uniFLOW Online, kan du gå til de følgende nettsidene: uniFLOW Online-veiledning for de første trinnene
Nedenfor finner du en rekke vanlige problemer som kan oppstå med mulige løsninger og løsninger som ikke er i bruk.
Papir er et naturlig produkt som er følsomt for svingninger i luftfuktigheten. Spesielt når sentralvarmen slås av og på, kan papiret bli fuktig i maskinen fordi omgivelsestemperaturen plutselig endres. Dette kan føre til papirstopp.
Følg disse trinnene:
For instruksjoner, last ned håndboken fra vår støtteside.
Det er ikke sikkert at kvaliteten er så skarp som den bør være når enheten først slås på. Det er en mulighet for at det kan ha oppstått kondens i løpet av en periode uten bruk. Dette vil være mest synlig på fargeenhetene. Det kan hende at du må la enheten akklimatisere seg i noen timer med normal bruk for å løse dette problemet.
Hvis problemer fortsatt oppstår, sjekk trinnene under:
Start enheten på nytt, siden den kan ha mistet tilkoblingen. Vent mellom 15 og 45 minutter for å sjekke at tilkoblingen har blitt opprettet for å se om dette løser problemet.
Da skal det si «Kommunikasjon vellykket», men hvis det er en feilkode, så kan du kontakte brukerstøtten vår.
For videre assistanse kan du besøke vår støtteside.
Hvis enheten fortsatt ikke slås på, kontakt oss.
Som en del av vår standard støtteprosess, vil teknikerne våre alltid sørge for at en enhet blir rengjort grundig etterpå, til de eksakte standardene. Vi anbefaler videre at retningslinjene for rengjøring i enhetsmanualen følges. (Kopier av håndbøker er tilgjengelige for nedlasting fra vår støtteside.)
I den nåværende situasjonen har mange kunder bedt oss om råd for den beste praksisen når det gjelder rengjøring av områder som ofte røres på enhetene. Vi anbefaler å følge instruksjonene under. Vær imidlertid oppmerksom på at disse retningslinjene for rengjøring ikke garanterer effekt mot koronavirus. Effektiviteten til alkoholbaserte rengjøringsmidler bør kontrolleres med produsenten av rengjøringsmiddelet.
Hvis problemene vedvarer, eller hvis du finner ut at bedriftens behov er endret når du kommer tilbake til jobben, kan du kontakte oss for ytterligere støtte.
På grunn av et økt volum av samtaler, kan det være litt lengre ventetid enn normalt. Vi ber om din forståelse for hvordan vi tilbyr våre tjenester under disse spesielle omstendighetene.
Kontakt oss for å få støtte via telefon eller e-post
Registrer produktet ditt, og administrer Canon iD-kontoen din
Finn et verksted og annen nyttig informasjon om reparasjonsprosessen