Utskrift er en stor del av kommunikasjonsstrategien til mange bransjer, enten det er snakk om en glossy brosjyre for detaljhandel, flyer for en restaurantåpning eller en informativ plakat fra en helsetjenesteleverandør. Nyere forskning tyder faktisk på at detaljhandel, produksjon, helsevesen og offentlig sektor bruker 50 % av kommunikasjonsbudsjettet på utskrift1, og andre ligger ikke langt bak.
Men det kan være dyrt å lage trykket markedsføringsmateriell, spesielt siden 95 % av bedrifter setter bort markedsføringsbehovene sine til spesialister. Dette er vanligvis fordi de er ute etter profesjonell kvalitet og ikke har interne ressurser til å levere.
Man har ikke bare den endelige utskriften å tenke på. Uten en dyktig intern designgruppe velger bedrifter ofte å sette bort hele prosessen, fra design til produksjon. Selv om outsourcing kan gi fordeler, kan organisasjoner som bare ønsker å produsere resusser ad hoc, oppleve frustrasjon rundt tiden og kostnadene ved produksjonen.
Ettersom markedsføringsbudsjettene er strammere enn noen gang, føler mange organisasjoner seg presset til å redusere kostnadene. Men takket være nye løsninger på markedet, som PosterArtist, trenger ikke bedrifter å inngå kompromisser når det gjelder utskrift. Organisasjoner med en Canon-enhet har nå et bedre verktøy for å utforme og produsere markedsføringsmateriale internt, der outsourcing ikke er kostnadseffektivt.