Historier fra våre kunder

“Rutinekjøp” av Canon imagePRESS

I Nydalen trilles en ny imagePRESS-maskin inn til CopyCat lenge før sola har stått opp. – Nærmest et rutinekjøp, for etter 15 år med denne teknologien så vet vi hva vi får, sier daglig leder i CopyCat, Geir Thorbjørnsen.

Oppstart samme dag

Langs Maridalselva har konsulent- og teknologiselskapene overtatt de rustikke industribygningene som ble bygget den gangen elva var kraftkilde og bedriftene her drev med produksjon av spiker eller farging av tekstiler. CopyCats avdeling ligger i Campus Oslo, der 14.000 BI-studenter er registrert. Ute er det fremdeles mørkt denne desembermorgenen, men avdelingsleder Admir Gerzia har vært tidlig på jobb når nyeste Canon-teknologi skal ankomme, for det er årets travleste tid. Nå gleder Admir seg til å kunne levere trykksaker enda raskere og ha bedre kapasitet til de travleste dagene.

– Canons arbeidsflytverktøy kjenner vi fra før, så vi kan ta i bruk den nye imagePRESS-maskinen før lunsj i dag, praktisk talt uten opplæring. Dette er nyeste grafisk teknologi som produserer ferdige hefter av alle typer, renskåret, falset og stiftet, slik at vi i mange sammenhenger kan produsere mens kunden venter. Små detaljer som automatisert registerjustering av for- og bakside, og sensor for å fange opp eventuelle inntrekk av dobbeltark, gjør produksjonen enda mer automatisert og enklere for oss, sier han, mens Canon-tekniker Rossano Bastiani klargjør komponentene og sørger for at CopyCats nye imagePRESS C910 får montert enheter for fals, stift og renskjæring.

Valgt imagePRESS siden 2007

Gjennom 25 år har CopyCat utviklet seg til å bli en av landets ledende produsenter av alle typer trykksaker, med totalt 10 avdelinger. Samtlige benytter imagePRESS-teknologi fra Canon, og slik har det faktisk vært de siste 15 årene. Daglig leder og gründer Geir Thorbjørnsen forteller at det på ingen måte skyldes tilfeldigheter.

– Driftssikkerhet, fleksibilitet og grafisk kvalitet står helt sentralt i dette teknologivalget. Dessuten har Canon et stort spekter av modeller som gir samme høye kvalitet, slik at vi alltid finner en modell som passer den enkelte avdelingens volumer og behov. Maskinene “fullrigges” med store papirmagasiner og ferdiggjøringsenheter, slik at ferdige hefter og andre trykksaker kan produseres med et minimum av manuelle operasjoner. I tillegg setter vi pris på at Canon står ansvarlig for både trykk- og ferdiggjøringsutstyret, slik at det aldri er tvil om hvor ansvaret ligger. Den høye automatiseringsgraden gjør at operatøren kan utføre mange oppgaver samtidig, det skaper lønnsom produksjon og er avgjørende for at vi kan oppfylle målsettingen vår om å levere raskere og med høyere kvalitet enn konkurrentene, sier Geir Thorbjørnsen.

Canon-tekniker Rossano Bastiani holder orden på kretskort og andre løse deler mens CopyCats Admir Gerzia (til venstre) gleder seg til å kunne produsere alt fra hefter til visittkort enda raskere og bedre enn før.

Fysisk nærhet til kundene

CopyCat utfører alle typer grafiske oppdrag, enten det er kunsttrykk, profilartikler, dekor eller markedsmateriell. Alt som kan karakteriseres som hefter er dagligdags, med kunder i alle bransjer. Fysisk nærhet til kundene har stått sentralt gjennom CopyCats 25-årige historie, og de ser ikke at dette vil endre seg med det første.

– Digitale arbeidsmetoder endrer ikke på det. Vi opplever at det fremdeles er viktig for mange å kunne hente jobben samme dag, eller komme innom med en minnepinne og ta en kaffe mens trykkmaskinen arbeider. Derfor er heller ingen dager forutsigbare ved avdelingene, og vi er heldige som har en stab med erfarne medarbeidere som behersker ulike typer produksjonsutstyr. Ved å velge Canon som hovedpartner på utstyr for digitaltrykk, blir det enklere for oss å flytte medarbeidere dit trykket er størst. Da kan de gå rett inn i en kjent arbeidsflyt og produksjonsmetode, og være effektive med en gang. På toppen av det er Canon mer enn en utstyrsleverandør for oss. De er også en diskusjonspartner der vi hele veien har en åpen dialog med både salg og service, oppsummerer CopyCat-lederen. Samtidig som den første jobben allerede er på vei ut av selskapets nyeste imagePRESS-investering.

Med Canon imagePRESS C910 får CopyCat Nydalen høyere kvalitet og hastighet, bedre register mellom for- og bakside, mulighet for trykking av bannere opp til 1,3 meter, pluss en rekke andre fordeler. Maskinen tas i bruk samme dag som den installeres, siste uka før jul er det ingen tid for pauser.

Canon er ikke bare en leverandør, men også en diskusjonspartner og rådgiver, sier Geir Thorbjørnsen (t.v.) i CopyCat til Canons kunderådgiver Kim Holberg. Her fra avdelingen på Skøyen.

Kontakt oss

Ønsker du mer informasjon om våre produkter og løsninger?