Canon skal levere Print som en tjeneste til Skatteetaten de neste fem årene

Skatteetaten og Canon Norge har inngått en tjenesteavtale hvor Canon skal eie og drifte print-, kopi- og skannerutstyr for Skatteetaten. Avtalen inkluderer ca 530 enheter, håndtering av sikker print, samt en rekke printrelaterte tjenester og har en verdi på mellom 40 og 50 millioner.

Print som en tjeneste er et strategisk viktig område for Canon som har etablert seg som ledende leverandør av dette i Norge. Stadig flere kunder etterspør tjenestebaserte avtaler fremfor tradisjonelle leasing- eller kjøpsavtaler. Ved at Canon tar et større ansvar for leveransen, sparer kundene ressurser og penger.

Avtalen mellom Canon og Skatteetaten dekker maskinvare, programvare, helpdesk, overvåkning, servicetjenester og digitaliseringstjenester over fem år med mulighet for årlig forlengelse i ytterligere tre år.

- Dette er første gang Skatteetaten inngår en tjenestekjøpavtale på dette området og vi er glade for at vi fikk denne tilliten sier Arne Lie, Business Development Manager hos Canon Norge. Maskiner, programvare og service skal leveres i tråd med fastsatte kostnader, kvalitet og ytelse gjennom hele avtaletiden. Dette vil bidra til en mer effektiv dokumenthåndtering og forutsigbarhet for Skatteetaten.

- Canon har lang erfaring med leveranser til det offentlige. Ved å ta ansvar for en rekke prosesser kan vi drifte, optimalisere og forbedre våre kunders virksomhet sier Trude Bjering-Strand, prosjektleder hos Canon Norge

- Vi ser på Skatteetaten som en moderne og fremtidsrettet organisasjon som stiller høye krav til oss som leverandør, sier Erik Mikalsen, Administrerende Direktør i Canon Norge.
Vi er stolte av å vinne avtalen, og hele vår organisasjon står sammen i arbeidet med å gjøre dette til en suksess.