CANON PÅ FESPA 2020: LA FANTASIEN FÅ SPILLEROM, OG FÅ FART PÅ DIN BUSINESS

Canon ønsker å få fart på fantasien til besøkende på FESPA 2020 (24.–27. mars i Madrid, Spania) og vise hvordan de kan skape vekst i nye markeder. På Canons stand (stand A60 i hall 7) vil skilt- og grafikkprodusenter finne motivasjon til å effektivisere driften og sikre virksomhetens suksess med mer kreative applikasjoner.

Besøkende kan hente inspirasjon fra et bredt spekter av grafiske applikasjoner, inkludert innendørs POS- og POP-materiell, display og emballasje, interiørdekor bl.a. tapet, samt utendørsreklame som bannere, tekstilbaserte skilt (back-lit) og bildekor (selvklebende).

Canon demonstrerer hvordan ultimat mediefleksibilitet forvandler utskrift til inntekt. Selskapet stiller på messen med et utvalg digitale storformatskrivere og arbeidsflytløsninger, blant annet de populære rull-til-rull-skriverne i Colorado-serien og planskrivere i Arizona-serien. Applikasjonsspesialister vil være til stede og vise utskriftsprodusenter hvordan utskriftsmediets taktile egenskaper kan styrke gjennomslagskraften, og hvordan ulike medievalg åpner for kreative applikasjoner.

Canon har installert over 1200 skrivere i Colorado-serien, og både Colorado 1640 og 1650 stilles ut på standen. Besøkende får se hvordan UVgel-teknologien gjør det enklere å håndtere større produksjonsvolumer og gir dem mulighet til å ta steget inn i nye markeder, som tekstilbaserte skilt, interiørdekor og bil-dekor.

Kunder som er på jakt etter enkel tosidig produksjon kan se en livedemo av Colorado 1640 med integrert kutteløsning fra Fotoba i en automatisert ende-til-ende-arbeidsflyt med utskrift og kutting. Besøkende får også demonstrert hvordan produksjon av rull-til-rull-produkter i storformat, for eksempel tapet, kan mates automatisk fra Colorado-skriveren til den integrerte etterbehandlingsløsningen fra Fotoba. Dette skjer helt uten behov for manuell vending av utskriftsmediet, noe som gir enda raskere produksjon og kortere leveringstid.

Colorado 1650-skriveren på standen vil produsere en rekke ulike produkter som tekstilbaserte skilt, tapet og selvklebende vinyl. Det blir også vist hvordan FLXfinish-teknologien gir brukerne valget mellom matt eller blank finish på et større utvalg medier for visuelt flotte produkter, som premium POS-materiell og vakre dekorprodukter.

Videre demonstreres en Colorado 1650-skriver for første gang med en integrert Fotoba Jumbo Roll, som mater skriveren automatisk og deretter kutter det fleksible mediet i egendefinerte størrelser og lengder. Med dette «UVgel-tapetfabrikk»-oppsettet kan kundene si farvel til manuell betjening og få full automatisering for maksimal produktivitet. Denne løsningen blir å finne på standen til Canons partner, Fotoba (stand 7-A55).

Colorado-skriverne støttes av partnerprogramvaren ONYX 19 og Caldera 13.

Få fart på inntektene med planskriverproduksjon

Planskriveren Arizona 1360 GT, som nylig ble tildelt 2020iF Product Design Award, demonstreres også i liveproduksjon med en tilleggsmodul for rullmedier. Det blir produsert ulike typer interiørdekor som tre og glass, veggdekor og lyddempende paneler. Sammen med Arizona Xpert, en innovativ løsning som forenkler og automatiserer komplekse jobber som utskrift i flere lag eller tosidig utskrift, får kundene et innblikk i hvor enkelt de nå kan automatisere planskriverutskriften, effektivisere driften og redusere svinn.

I tillegg til ProCut, Canons løsning for effektiv kutting av planskriverutskrift, støttes Arizona-modellene av partnerprogramvareløsninger fra OneVision og ONYX 19, samt andre integrerte kutteløsninger fra Canons partner Zünd.

Kunder som ønsker å ta automatiseringen til neste nivå, kan se en video som viser en automatisert arbeidsflytløsning fra Rolan Robotics. Utskriftene kan overføres sømløst fra Arizona-planskriveren til en Zünd-kutter for en automatisert ende-til-ende-prosess.

Ulike livedemoer gir også kundene innblikk i hvordan de kan tilføre storformatproduksjonen merverdi ved hjelp av personlig tilpassing og tekstureffekter, for eksempel ved å bruke programvareverktøy som Touchstone til å lage møbelplater og tapet med struktur. Kundene kan også bruke løsninger fra Canons partnere, som planskanneren fra CRUSE som skanner 2D- og 3D-bilder digitalt, for eksempel av gulv, møbler og keramikk, og deretter etterligner mønstrene, teksturen eller uttrykket i produksjon av interiørdekor og kunstreproduksjon.

Wouter Derichs, Sales & Marketing Director, Large Format Graphics hos Canon Europa, sier: «Vårt oppdrag på FESPA 2020 er å stimulere fantasien til de besøkende ved å vise frem flere kreative applikasjoner enn noensinne. Vi vil vise hvordan gode ideer som støttes av effektiv drift og smart automatisering, kan skape vekst gjennom nye muligheter. Ved å forene innovativ teknologi for storformatutskrift med smart programvare og et bredt spekter medier kan utskriftsprodusenter gi kundene merverdi, levere imponerende produkter og styrke marginene. Canon vil vise kundene veien til rask vekst på FESPA.»