Canon skal lansere ni nye RF-objektiver i 2020. Først ut er kompakte, allsidige og lette RF 24-105mm F4-7.1 IS STM

Oslo, 13. februar 2020 – Canon lanserer i dag RF 24-105mm F4-7.1 IS STM og annonserer at de også jobber med utviklingen av RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM, Extender RF 1.4x og Extender RF 2x. Canon bekrefter videre at de styrker EOS R-systemet og RF-fatningen ytterligere med lansering av fem RF-objektiver til i løpet av året – det vil si hele ni nye RF-objektiver i 2020.

Først ut i lanseringsrekken er RF 24-105mm F4-7.1 IS STM som er et lett, kompakt og allsidig zoomobjektiv - perfekt for eventyrlystne fotoentusiaster. Med stort brennviddeområde tilbyr RF 24-105mm F4-7.1 IS STM en unik kombinasjon av fleksibilitet og størrelse i sin klasse. Fotoentusiaster får mulighet til å forevige en rekke ulike motiver i imponerende kvalitet – noe som gjør det til et utmerket allround- og reiseobjektiv.

En suveren reisepartner

RF 24-105mm F4-7.1 IS STM har brennvidde på 24 til 105 mm, vekt på kun 395 gram og størrelse på 88,8 x 76,6 mm. Dette gjør det til et ideelt objektiv hvis du ønsker brennviddefleksibilitet, men har begrenset plass i fotobagen eller ikke ønsker å ha med mye utstyr – noe som ofte er et krav hos reisefotografer. Kombinasjonen RF 24-105mm F4-7.1 IS STM og EOS RP veier til sammen kun 880 grami og gir god objektiv-/kamerabalanse og komfort når du fotograferer og filmer i fullformat på farten.

RF 24-105mm F4-7.1 IS STM har i tillegg til 0,4x forstørrelse en ny Canon-utviklet makromodus med 0,5x senterfokus. Denne modusen gir høy forstørrelse ved 24mm og nærgrense på kun 13 cm. Det betyr at objekter i sentrum av bildefeltet gjengis sylskarpt, og vakre detaljer trer tydelig frem, mens kantene glir over i flott uskarphet – perfekt for fotografer som vil tøye sine kreative grenser.

Stillbilder og video med høy ytelse

RF 24-105mm F4-7.1 IS STM kan skilte med Canons fremragende optikk og har samme raske kommunikasjon mellom kamera og objektiv som kjennetegner hele RF-objektivserien. Stort linseelement bakerst og Canons Super Spectra-belegg, gir høy optisk ytelse i hele bildefeltet med minimalt av skygger og reflekser. Som de øvrige Canon RF-objektivene har RF 24-105mm F4-7.1 IS STM også en egen DLO-profil (digital objektivoptimalisering) som gir flotte bilder med minimalt behov for etterbehandling.

RF 24-105mm F4-7.1 IS STM har videre STM-autofokusmotor som gir rask AF-ytelse ved fotografering av stillbilder og jevn, stille fokusering ved videoopptak. Med 5-trinns bildestabilisator er stødige stillbilder og videoopptak godt innen rekkevidde.

Lanseringen av RF 24-105mm F4-7.1 IS STM, annonseringen av kommende RF 100-500mm F4.5-7.1 L IS USM, Extender RF 1.4x og Extender RF 2x og den planlagte lanseringen av ytterligere fem RF-objektiver i 2020, bekrefter Canons satsing på RF-fatningen. I tillegg annonserer Canon i dag at de jobber med EOS R5, et fullformatkamera som vil sette en ny standard for speilløse proffkameraer. Dette er nok et bevis på Canons satsing på nye, eksisterende og fremtidige EOS-brukere, og selskapets mål om å tilby komplette valgmuligheter til brukerne, uansett hvilke kreative ambisjoner de har.

For mer informasjon, se: https://global.canon/en/news/2020/20200213.html

Anbefalt pris RF 24-105mm F4-7.1 IS STM :    5530,- NOK