Canon avslører flere EOS R5 detaljer – stopper spekulasjoner om at noen spesifikasjoner er ‘umulige’

Oslo, Norge, 13. mars 2020 – Nøyaktig en måned siden utviklingsannonseringen av EOS R5 - et fullformat speilløst kamera i det revolusjonerende EOS R System - avslører Canon Inc. ytterligere informasjon.

Når man oppnår det ‘umulige’, bekrefter Canon Inc. EOS R5s videokapasiteter vil langt overstige konkurrerende kameraer på markedet.

Med mulighet til internt videoopptak i 8K i full sensorbredde opp til 30p, vil det nyeste EOS R kameraet sette en helt ny standard for speilløse kamera med sine markedsledende egenskaper. I tillegg vil alle 8K-innstillinger støtte Canons kjente Dual Pixel CMOS AF teknologi.

Canon Inc. bekrefter også at EOS R5 støtter avansert fokus på dyr (advanced animal AF) som gjenkjenner hunder, katter og fugler – ikke bare øyne, men også ansikt og kropp når øynene ikke er synlige.

Richard Shepherd, Pro Product Marketing Senior Manager, sier: “Vi har sett spekulasjoner om at spesifikasjonene til EOS R5 er ‘umulige’. Dagens annonsering bekrefter nok en gang at vi oppnår det ‘umulige’ for å støtte kundenes behov for et kamera som leverer eksepsjonell bildekvalitet og videoopptak.

“Som en markedsledende aktør utfordrer vi markedet med denne lanseringen og viser hva som er mulig med vår teknologi. EOS R5 og RF-systemet er et bevis på vårt engasjement for å sette nye standarder innen speilløs teknologi og viser Canons enestående styrke når det gjelder å lage nyskapende produkter. "

Andre EOS R5 spesifikasjoner som ble bekreftet av Canon Inc. i den tekniske utviklings-annonseringen 13 februar 2020:

• EOS R5 tilbyr neste generasjons ytelse med imponerende 12 bilder pr. sekund ved bruk av mekanisk lukker og hele 20 bilder pr. sekund med elektronisk lukker.
  • EOS R5 tar Canons ledende bildestabiliseringsteknologi til et nytt nivå ved å tilby en nyutviklet stabiliseringsteknologi – som fungerer sammen med stabiliseringen i objektivene.
  • Innholdsleveranse er like viktig som selve bildene eller videoene og EOS R5 støtter automatisk overføring av filer til vår nye nettskyplattform image.canon.
  • EOS R5 har også 2 kortspor for ytterligere funksjonalitet og sikkerhet.