COLORADO 1650 UVGEL-BLEKK SERTIFISERT MED 3Ms YTELSESGARANTI

Venlo, februar 2020. Canon Production Printing er stolte over at 3M har sertifisert Colorado 1650 og UVgel 460-blekk med 3Ms ytelsesgaranti. 3M har testet UVgel 460-blekket på en rekke av sine utskriftsmedier. Sertifiseringen viser at produkter skrevet ut med Colorado 1650 i kombinasjon med 3Ms godkjente medier oppfyller de høyeste kvalitetsstandardene.

Colorado 1650 er en prisbelønnet rull-til-rull-skriver med et fleksibelt, men robust blekksett og FLXfinish, Dette er en ny tilnærming til LED-herdig som gir brukeren mulighet til å velge matt eller blank overflate for hver enkelt utskrift. Det betyr at kundene kan få forskjellig uttrykk og finish uten å skifte blekk eller medier.

Colorado 1650, som ble presentert på FESPA 2019 i München, ble en umiddelbar suksess blant kundene som setter pris på at de kan skrive ut et bredt spekter av applikasjoner både til innendørs og utendørs bruk.

Canon har samarbeidet tett med 3M for å sikre kvaliteten og ytelsen for UVgel-utskrifter på et stort utvalg av 3Ms utskriftsmedier.

«Når vi startet utviklingen av vår banebrytende UVgel-teknologi, var ambisjonen å samle alle fordelene fra eksisterende blekkteknologier i én løsning, og gi kundene våre mulighet til å arbeide med et størst mulig utvalg av utskriftsmedier», sier Dirk Brouns, Vice President Large Format Graphics hos Canon Production Printing.

«Det er flott å se at medieprodusenten 3M har sertifisert UVgel-blekket og Colorado 1650 med 3Ms ytelsesgaranti, som viser at kundene våre kan få pålitelig utskrift i gjennomgående høy kvalitet. Vår stadig voksende kundebase er raske med å adoptere UVgel som foretrukket teknologi – både for de utskriftsmediene som brukes i stor utstrekning i dag, og for morgendagens nye mediekategorier, som for eksempel PVC-frie utskriftsmedier.»