EROBRE NYE MARKEDER OG FÅ NYE INNTEKTSMULIGHETER MED COLORSTREAM

Med over 1400 installasjoner internasjonalt i miljøer med store utskriftsvolumer, som datasenter, utskriftsleverandører og spesialiserte kommersielle trykkerier, har Canons ColorStream-serie etablert seg som en produktiv og pålitelig løsning for utskrift av et bredt spekter av applikasjoner i store volumer.

Mange kommersielle trykkerier som vurderer å investere i digital inkjet-teknologi er særlig opptatte av hvilket kvalitetsnivå en digital løsning kan tilby sammenlignet med enhetene de allerede har. Oliver Winkelmann, administrerende direktør hos det tyske IT-selskapet QITS forklarer hvorfor kvalitet var en avgjørende faktor da selskapet investerte i ColorStream:
- Vi hadde frem til da avskrevet inkjet på grunn av investeringsnivået og kvaliteten på utskriften. Vi har alltid sagt at vi må kunne tilby digital kvalitet som lå tett opptil offset, ellers ville vi ikke lykkes med overgangen. Så kom vi til et punkt der diskusjonen stilnet. Kvaliteten var ikke lenger et problem, og kundene våre så hvordan de kunne optimalisere prosessene og eliminere forhåndstrykk som offset krever. Gradvis flyttet vi mesteparten av jobben over på digital fullfargeproduksjon. I 2018 hadde blekk blitt en kvalitetsstandard, selv for våre større direktereklamekunder.

Med ColorStream 6000 er kundene sikret 94 prosent oppetid. Operatørene trenger ikke lenger å gripe inn under produksjonen, på den måten får medarbeiderne bedre tid til å utforske nye markedsmuligheter og styrke virksomheten. Sergio Nobile, administrerende direktør hos Edubook, en sveitsisk bokprodusent og distributør som har ColorStream 6000 Chroma, sier: - Når du ser på markedet for håndbøker, kataloger og egenpublisering, vil det nye systemet sikre oss 10–15 prosent mer jobb innenfor disse områdene i de neste årene. Veksten vår vil også komme gjennom Edubase (Edubooks nettportal for studenter) og rask produksjon av mindre opplag, hovedsakelig fra Web2Print. Dette utskriftssystemet gjør at fremtiden ser veldig lys ut for oss. Det er utrolig spennende.

Kundene har også kommentert skriverens brukervennlighet, som reduserer behovet for manuell betjening og øker produktiviteten. Det var en viktig grunn til at det finske boktrykkeriet Otava investerte i ColorStream. Marko Silventoinen, daglig leder for Otava, forklarer - Vi er veldig imponert over påliteligheten til ColorStream {og ProStream}. Systemet krever veldig lite operatørbetjening. Ingen av våre fem operatører hadde tidligere erfaring med digital trykketeknologi, men de liker veldig godt å jobbe med disse maskinene. En av operatørene våre veksler mellom offset og digital hver dag. De er veldig imponerte over maskinenes brukervennlighet.

De produktive ColorStream 3000-, 3000Z- og 6000-seriene som bygger på et tiår med kontinuerlig innovasjon, har siden lanseringen i 2011 skrevet ut over 300 milliarder A4-sider på verdensbasis – alt fra bankutskrifter og direktereklame til pakningsvedlegg og bøker.

Systemet er blitt spesielt populært i land som Frankrike, Tyskland, Italia og USA og over 40 prosent av kundene har installert mer enn én enhet. En tysk kunde har hele 18 enheter fordelt på tre produksjonsanlegg.

Peter Wolff, Vice President, Production Printing Products (PPP), EMEA Commercial Printing, Canon Europa, - -Siden lanseringen av ColorStream-serien har vi lyttet nøye til tilbakemeldingene fra våre kunder og hele tiden videreutviklet produktseriene basert på kundenes behov. Det er motiverende å se at etterspørselen etter ColorSteam-serien, som nå er i tredje generasjon, fortsatt er ekstremt positiv. Da vi presenterte den første skriveren i serien, revolusjonerte den digital inkjet-teknologi, og vi er stolte over å ha beholdt posisjonen som markedsleder i dag med en markedsandel på 43 prosent i Europa. Tett dialog med våre kunder hjelper oss å sikre at vi oppfyller deres behov og leverer best mulig pålitelighet, produktivitet og kvalitet. Hver enkelt ColorStream-maskin kan skreddersys til kundens behov – fra hastighet og farger til spesialblekk og egendefinert integrert etterbehandling. Det finnes også mye ekstrautstyr som kan brukes til å tilpasse ColorStream til spesifikke kundebehov. Vi garanterer at kjøperne får en god løsning som er tilpasset deres behov og på den måten bidrar vil til at de kan oppnå vekst.