PULP velger imagePRESS C910 og Prisma Prepare

Mindre opplag og nye markeder

Planen var å vurdere ulike digitaltrykkmaskiner i dette segmentet på Drupa. Når den grafiske messen ble kansellert, valgte PULP i stedet å satse på en kjent leverandør.

– Erfaringene med Canon er gode etter mange års samarbeid, og vi lette etter en driftssikker digitaltrykkmaskin som ville passe godt til små og mellomstore opplag. I det markedet har imagePRESS C910 en god klikkpris, samtidig som den også er egnet for produksjon av bannere og har formatmuligheter som vi ikke har i dag, forteller Kai.

Da tenker han blant annet på 6-siders A4, et format som passer utmerket for imagePRESS C910. PULPs digitaltrykkmaskin leveres med inline fals, stift og kutt, samtidig som den vil passe godt sammen med ferdiggjøringsløsningen fra Duplo som allerede befinner seg i de velutstyrte produksjonslokalene på Ensjø.

Går for Prisma Prepare

I sin tidligere imagePRESS-løsning har PULP benyttet Fiery arbeidsflyt, nå skifter de til Prisma Prepare.

– Ny arbeidsflyt er like viktig som ny trykkmaskin. Med Prisma Prepare kan vi gjøre langt flere endringer og korrigeringer selv, uten å måtte gå via Indesign eller via kunden. Vi får rett og slett mye bedre kontroll over kundens filer, det gir redusert tidsbruk og bedre lønnsomhet, oppsummerer Kai, og legger ikke skjul på at han gleder seg til å få den nye Canon-løsningen i hus.

– Nå er det litt rolig i etterkant av koronakrisen, i tillegg går vi inn i ferietid med bedre tid til å kjøre i gang nye arbeidsrutiner. Når ferien er over, og koronatilstanden forhåpentligvis er bedret, skal vi beherske Prisma Prepare 100 prosent og være klar for et enda større spekter av oppdrag, lover han.

Canon imagePRESS C910-serien

Canon imagePRESS C910-serien er en kompakt, men likevel kraftfull digitaltrykkløsning, som trykker opptil 90 sider i minuttet på de fleste papirtyper opp til 350 g/kvm. Enkeltsidig trykk på opptil 1300 mm, leveres standard med 3 x 550 arks magasiner. Kan utstyres med ulike etterbehandlingsløsninger.