NYE CANON PROSTREAM 1800 LEVERER YTELSE TIL ALLE SOM ER LIDENSKAPELIG OPPTATT AV UTSKRIFT

Canon lanserer i dag ProStream 1800, en ny modell i ProStream 1000-serien med blekkutskrift og kontinuerlig mating. Med økt hastighet på opptil 133 meter i minuttet kan den nye modellen skryte av høyeste oppløsning og utskriftskvalitet for digitale presser i sin hastighetsklasse. Det gjør den til en utmerket løsning for kommersielle trykkerier på jakt etter den beste ytelsen.

Nye ProStream 1800 er utviklet for aktører som lever og ånder for utskrift, og flytter grensene for kommersiell trykking for å møte nye kundebehov. Med en kombinasjon av nyvinninger innen blekkutskrift og velprøvde offset-teknikker byr den nye produksjonsskriveren på en unik balanse mellom høy produktivitet, suveren utskriftskvalitet, fleksibilitet og mediestøtte. Kommersielle trykkerier kan nå utvide tilbudet ved å flytte større jobber fra offset til digital blekkutskrift. Styrk produksjonsnivået, forkort produksjonstidene og øk fortjenestemarginene for et bredt spekter av produkter, deriblant store volumer av direktereklame, bøker, kataloger og magasiner.

Med høyere hastighet på 133 meter i minuttet (66 % raskere enn ProStream 1000) produserer ProStream 1800 opptil 107 500 A4-bilder eller 11 300 B2-ark 4/4 i timen i førsteklasses utskriftskvalitet. Og raskere utskriftshastigheter betyr større kapasitet. Med denne modellen har du kapasitet til å håndtere større produksjonsvolumer både i dag og i fremtiden.

ProStream 1800 oppnår høy utskriftskvalitet på et stort utvalg utskriftsmedier, blant annet standard bestrøket og ubestrøket offset-papir og papir spesialtilpasset blekkutskrift i tykkelser fra 40 til 300 g/m2. Du kan produsere kalendere, plakater og POS-materiell i bredder opptil 556 mm og lengder opptil 1524 mm. Du trenger ikke stanse produksjonen for å bytte mellom ulike formatlengder, men får sømløs overgang som gir ekstra fleksibilitet og brukervennlig betjening.

Skriverens luftbaserte tørkesystem sørger for at alle jobber tørkes jevnt, slik at du kan skrive ut på et stort spekter av papir og opprettholde høy produksjonsstandard. Utskriften tørkes ved at papiret flyter i luftstrømmen uten å være i kontakt med noe. Det beskytter papiroverflaten, bevarer glansen og sikrer optimalt resultat. En sensor knyttet til kunstig intelligens foretar kontinuerlige justeringer i tørkesystemet under produksjonen for å sikre best mulig kvalitet. Om du produserer en lookbook eller en trykksak, kan du være trygg på at resultatet vil imponere. I tillegg får du en ekstra bonus ved at sensoren også sørger for optimal papirbanetemperatur, noe som reduserer strømforbruket.

ProStream 1800 bruker 1200 dpi piezoelektrisk skrivehode med dråper etter behov og egenutviklet pigmentbasert polymerblekk med Canon ColorGrip som sikrer fargesamsvar. Canons integrerte kvalitetskontroll, som er et avansert kamerasystem, sørger for automatisk kvalitetssikring slik at operatørene bruker mindre tid på kvalitetskontroll.

Populære ProStream 1000 vil fremdeles være tilgjengelig og eksisterende kunder kan enkelt oppgradere til ProStream 1800 om de har behov for større produksjonsvolum. Det betyr at de enkelt kan tilpasse seg endringer i markedsdynamikken og samtidig opprettholde høy kvalitet, hastighet og støtte for et stort utvalg medier.

Peter Wolff, Vice President for Production Printing Products, EMEA Commercial Printing, Canon Europa, sier: «Canon deler kundenes lidenskap for utskrift og vet at når kundene må tilpasse virksomheten til endringer i markedet, må vi utvikle teknologiene våre i takt med dette. Med lanseringen av nye ProStream 1800 har vi et nytt tilbud til kunder som ønsker å øke produksjonsvolumene uten at det går på bekostning av kvalitet eller hastighet. Den nye skriveren er en videreføring av den populære ProStream-teknologien som ble lansert 2017. Vi bygger videre på basen med 30 ProStream-installasjoner og er stolte over å kunne tilby et nytt produkt til kunder som vil ha ultimat ytelse.

Kundene kan oppleve nye ProStream 1800 på besøkssenteret i Poing i Tyskland, eller de kan be om en virtuell demonstrasjon.

Hvis du vil ha mer informasjon om ProStream 1800 og be om en virtuell demonstrasjon, gå inn på: https://canon.sm/prostream1800