Tidenes raskeste imagePROGRAF-skriver får fart på storformatutskrifter i CAD og plakatmarkedet.

Oslo, 25. februar 2021 – Den nye Canon imagePROGRAF TZ-30000-serien kombinerer høy utskriftshastighet med tallrike funksjoner som sikrer kontinuerlig produktivitet og effektivitet for travle bedrifter som jobber med korte tidsfrister. Med suveren mediehåndtering og utskriftsproduksjon av høy kvalitet av blant annet CAD/GIS-tegninger, illustrasjoner, kart og plakater, er denne robuste skriveren et ideelt valg for kunder som driver arkitekt-, ingeniør-, produksjons- og byggevirksomhet, samt profesjonelle utskriftsleverandører og kopisentre. Ønsker du en enda mer effektiv arbeidsflyt, har multifunksjonelle imagePROGRAF TZ-30000 MFP Z36 skriver og smart skanner i én og samme enhet.

Maksimal produktivitet, minimal nedetid

Med utskriftshastighet på 4 A1 sider i minuttet er den nye modellen raskest i imagePROGRAF-serien. Med store blekkpatroner på 700 ml og mating fra to ruller maksimerer skriveren produktiviteten og minimerer nedetiden, og håndterer enkelt produksjonsvolum på opptil  500 kvadratmeter i måneden. Den har også støtte for Direct Print Plus-programvaren for smart arbeidsflyt og standard med bunkesorterer med plass til opptil 100 A0-ark.

Den nye skriveren er designet med fokus på produktivitet og er det første systemet i sin kategori med «hot swap»-funksjonalitet som gjør det mulig å fylle på medier og blekk mens skriveren produserer. Det smarte rullsystemet gir lekende lett papirmating. Det er bare å plassere rullen i skuffen og så tar skriveren seg av resten. Fra du trykker på knappen til du har den første A1 utskriften i hånden tar det bare 19 sekunder.

CPP-skriverdriveren og CPP Publisher Select-verktøyet for jobbinnsending sjekker mediebredden og hvor mye medier som er igjen før utskriften starter, noe som gir mindre feilutskrift.

Canons eksepsjonelle utskriftskvalitet

Den nye skriveren bruker Canons førsteklasses LUCIA TD-blekkteknologi som gir høykvalitetsutskrift av alt fra CAD-tegninger til kart og plakater på et stort utvalg bestrøket og ubestrøket papir. Fine linjer og tekst i sort gjengis sylskarpt, selv på ubestrøket papir. Takket være det værbestandige blekket bevares de klare fargene, selv ved bruk av vanlig, rimelig blekkskriverpapir.

Forbedret design og sikkerhet

Plassbesparende ergonomisk design innebærer at alle operasjoner, som utskiftning av blekkassett og medierull, gjøres i front på imagePROGRAF TZ-30000, mens ferdige utskrifter leveres på toppen av enheten.

MFP Z36-modellen har enda flere funksjoner i en veldig kompakt løsning takket være integrering av en multifunksjonsskanner av høy kvalitet og beste skanner teknologi. MFP-modellen er enkel å plassere og spesielt godt egnet til mindre kontorlokaler. Den har en stor, bevegelig berøringsskjerm med brukervennlige funksjoner for forhåndsvisning og mange muligheter for bilderedigering.

Optimal sikkerhet oppnås takket være muligheten til å slette alle fildata fra harddisken med det samme utskriftsjobben er fullført, og bruk av valgfri PIN-kode og grensesnittsikkerhet for å hindre uautorisert tilgang.

Junichi Wachi, Director of LFP EMEA hos Canon Europa sier følgende om lanseringen av den nye imagePROGRAF TZ-30000-serien: «Under utviklingen av den nye imagePROGRAF TZ-30000-serien fokuserte vi på noen typiske frustrasjonsmomenter knyttet til typiske LED-plottere. Denne komplette produksjonsskriveren balanserer produktivitet og effektivitet, reduserer utskrifts- og etterbehandlingstiden for storformat betydelig og gjør det enklere for kundene å klare selv de strammeste tidsfrister. Jeg er sikker på det nye tilskuddet i imagePROGRAF-serien legger listen høyere og møter den voksende etterspørselen etter effektiv og problemfri storformatproduksjon.»

Nye imagePROGRAF TZ-30000 og imagePROGRAF TZ-30000 MFP Z36 er tilgjengelige hos Canons forhandlere/partnere fra mai 2021. Du finner mer informasjon på:
www.canon.no/business-printers-and-faxes/imageprograf-tz-30000/
www.canon.no/business-printers-and-faxes/imageprograf-tz-30000-mfp-z36/