CANON LANSERER NYE MODELLER I i-SENSYS- OG MAXIFY-SERIENE FOR HJEMMEKONTOR, SMÅ KONTOR OG DELTE KONTORFELLESSKAP

Oslo 17. mars 2021: Canon utvider i dag de prisbelønte i-SENSYS-ᶦ og MAXIFY-seriene med blant annet MAXIFY-seriens første modeller med påfyllbare MegaTank-blekktanker. Kundenes behov og måten vi jobber på er i stadig endring, og Canons mål er å gi bedrifter mulighet til å være i forkant. Både i-SENSYS MF832Cdw, MAXIFY GX6050 og GX7050 er utviklet med fokus på produktivitet, samarbeid og effektivitet, noe som gjør dem velegnet til en rekke formål og arbeidsplasser. Med disse nyeste tilskuddene i Canons omfattende skriver-utvalg kan alle bedrifter finne en robust og skalerbar løsning som dekker deres behov – enten de ansatte jobber hjemmefra, på små kontor eller i delte kontorfellesskap.

Få fart på produktiviteten

Små kontor og delte kontorfellesskap blir stadig vanligere. Det betyr at bedriftene trenger toppmodellenes avanserte funksjoner til et mindre antall brukere. i-SENSYS MF832Cdw er utviklet til dette formålet og kompletterer Canons prisbelønte i-SENSYS-utvalg med suveren fargelaserteknologi for profesjonelle utskrifter. Med fargeutskrift på opptil 38 sider i minuttet og skanning av opptil 150 bilder i minuttet er den nye modellen den raskeste i serien, og støtter utskrift og skanning av store volumer. Papirkapasitet på 2300 ark gir færre påfyllinger, mens berøringsskjermen på 7 tommer gir enkel tilgang til en rekke snarveier og funksjoner som kan tilpasses. Støtte for formatene A4, A5, A5R og A6 gjør i-SENSYS MF832Cdw til et velegnet valg for mindre kontormiljøer.

MAXIFY GX6050 og GX7050 leverer også kopiering og skanning i høy hastighet, i tillegg til profesjonell utskriftskvalitet med pigmentblekksystem med fire farger i en kompakt enhet som får plass på skrivebordet. Som seriens første modeller med støtte for påfyllbare MegaTank-blekktanker og en 2,7-tommers berøringsskjerm som kan tilpasses, er de nye MAXIFY-skriverne både enkle å bruke og vedlikeholde. Med mulighet til å skrive ut opptil 14 000ii sider med et sett fargeblekkflasker blir det lite nedetid. Stor papirkapasitet på opptil 600 ark og vedlikeholds-kassett som kan byttes av brukeren, minsker behovet for å sende skriveren på service. Canons mål er å tilby teknologier som ligger et steg foran kundenes behov, og begge MAXIFY-maskinene er nå kompatible med et bredt spekter av utskriftsmedier fra konvolutter til lange bannere (1,2 meter). De nye MAXIFY GX-modellene med påfyllbare blekktanker er derfor velegnet til bransjer som trenger en kompakt skriver, for eksempel butikker, helseforetak, utdanningsinstitusjoner, eiendomsmeglere og hoteller.

Samarbeid uansett hvor du befinner deg

Etter hvert som hybride arbeidsmåter blir stadig vanligere, må kontormaskinene ha samarbeidsfunksjoner for brukere som har behov for å skrive ut når de er på farten. Både i-SENSYS MF832Cdw og MAXIFY GX6050/GX7050 har smart tilkobling i tillegg til ekstern overvåking, administrasjon og enhetsbetjening for å sikre kontinuerlig drift. i-SENSYS MF832Cdw-brukere kan skrive ut, skanne, kopiere og koble til skyen via Canon PRINT-appen, og få fordelen av kompatibilitet med eksisterende programvare- og teknologiplattformer som AirPrint og Mopria.

i-SENSYS MF832Cdw er også kompatibel med Universal Print fra Microsoft som gir enkel og sikker skybasert utskrift og bedre dokumentarbeidsflyter. Den nye enheten er utstyrt med en rekke sikkerhetsfunksjoner og er dermed også egnet for bruk på steder som krever høy sikkerhet, for eksempel innen bank, helse og finans. McAfee Embedded Control leter kontinuerlig etter trusler, og en rekke administratorkontroller gir enhetsgodkjenning.

Rimelig utskrift i særklasse

Bedrifter i alle størrelseskategorier opererer med begrensede budsjetter og ønsker at utskriftsinvesteringene skal rekke lengst mulig. Canons pålitelige og energieffektive skrivere gir optimal utnyttelse av forbruksartikler og papirressurser i alle ledd, mens funksjonen for planlagt avslåing på i-SENSYS MF832Cdw sørger for mest mulig effektiv drift.

For MAXIFY-brukere med store utskriftsvolum er Canons påfyllbare MegaTank-blekksystem en ressurseffektiv løsning. Canons MegaTank-løsning gir en gjennomsnittlig besparing på 85 prosent i den totale eierkostnaden kontra markedets topp ti blekk- og laserskrivereiii.

Lav kostnad per utskrift og blekkflasker med stor kapasitet bidrar til å redusere behovet for påfylling. Videre minsker økonomimodus blekkforbruket og gir bedrifter 50 prosent større produksjon på opptil 21 000 sideriv sammenlignet med standard utskriftsmoduser. Blekkskrivernes lave energibehov betyr redusert strømforbruk og lavere driftskostnader.

TROND SLIPER, «Den hybride løsningen medjobbing både hjemme og på kontoret vil fortsette i månedene fremover. Hos Canon jobber vi for å sikre at teknologien vår holder tritt med denne utviklingen. De nye skriverne er mer enn et svar på nye behov hos kundene våre – de er et tydelig bevis på Canons målsetting om å tilby en løsning for ethvert behov – enten du jobber alene på hjemmekontoret, eller samarbeider i et hybridmiljø eller et delt kontorfellesskap.

«Det er fremdeles et krav at bedriftene kan skrive ut raskt, sikkert og effektiv i den nye arbeidsvirkeligheten. Vi er trygge på at kundene våre nok en gang får fordelene av Canons avanserte teknologi, slik at de får mest mulig igjen for utskriftsinvesteringen og kan fremtidssikre kontorløsningen sin – uansett hvordan den ser ut.»

Du finner mer informasjon om Canon MAXIFY GX6050 og GX7050 på

Du finner mer informasjon om Canon i-SENSYS MF832Cdw på

Merknader

Nøkkelfunksjoner – i-SENSYS