Canon viser frem Colorado 1630 og Arizona 135 GT på FESPA 2021 under slagordet «A taste of colour».

Canon viser for første gang frem nye Colorado 1630 og Arizona 135 GT på et internasjonalt livearrangement. Skriverne blir å finne på stand 1-F95 på FESPA Global Print Expo 2021 i Amsterdam i perioden 12. -15. oktober. Ved å vise hvordan komplette grafiske storformatløsninger åpner for å ta steget inn i nye markeder, ønsker Canon å inspirere besøkende med et bredt spekter av bruksområder som gir skiltprodusenter og trykkerivirksomheter en smak av farger.

Nye Colorado 1630 viser hvordan skiltprodusenter, kommersielle trykkerier og leverandører av trykkeritjenester kan få tilgang til de dokumenterte fordelene UVgel-teknologien gir til et gunstig investeringsnivå. Modulbaserte Colorado 1630 åpner for å konfigurere skriveren til sitt unike behov ved å bygge på med tilleggsmoduler som FLXfinish, en LED-basert herdingsteknikk som gjør det mulig å velge matt eller blank finish for hver enkelt utskrift, en ekstra medierullmodul og tosidig utskrift – uten behov for besøk av servicepersonell.

UVgel Wallpaper Factory-oppsettet består av Colorado 1650 og en motorisert Fotoba Jumbo Roll Loader JRL 170 kombinert med Cutter XLD 170WP og Rewinder REW 162, dette gir en komplett ende-til-ende-løsning for nye kunder og eksisterende Colorado 1650-brukere. Colorado Wallpaper Factory er designet for maksimal produksjon der kundene får en helautomatisk løsning for produksjon av skreddersydd tapet av høy kvalitet, en av bransjesektorene som vokser raskest. Canon ser at dette er et viktig markedssegment og er nå med i Global Wallcoverings Association (IGI), som er en sentral og viktig informasjonskilde for tapetbransjen.

På standen vil Canon vil demonstrere et reelt UVgel Universal Factory-oppsett med en annen Colorado 1650 koblet til en Fotoba Jumbo Roll Rewinder og en Jumbo Roll Loader. Kundene får da innblikk i hvordan de kan produsere store opplag uten operatører. Det er mulig å produsere hele døgnet, noe som får fart på produksjonen og korter ned på tiden fra bestilling til levering. Det er også mulig å følge med på produksjonen via en app for fjernstyring på operatørens smarttelefon.

Planskriveren Arizona 135 GT som ble lansert i juni i år, er et annet høydepunkt på årets stand. For aktører som tar steget inn i grafisk storformatproduksjon, eller ønsker å utvide virksomheten med nye produkttilbud, åpner Arizona 135 GT for en rekke muligheter og gir tilgang til dokumenterte fordeler fra den prisbelønte Arizona-serien på et gunstig investeringsnivå. Arizona 135 GT er dessuten den eneste skriveren i sitt segment som i ettertid kan oppgraderes med rullmodul (RMO) for produksjon på fleksible medier samt Arizona Xpert-programvare for taktile utskrifter på et stort utvalg av stive og fleksible medier.

Kundene får også se hvordan Arizona 2380XTF kan gi mer effektiv drift og vekstmuligheter i form av nye produkter. Skriveren er bygget rundt Arizona FLOW-teknologien, som betyr at brukerne kan øke produktiviteten med over 20 prosent og jobbe med mer krevende medier (kartong, tre og glass).  Planskriveren skriver også ut en rekke tekstureffekter med Touchstone-programvaren, noe som gir brukerne mulighet til å tilby produkter med høy kvalitet, som interiørdekor, punktskrift, kunsttrykk og POS-materiell.

ProCare er det etablerte serviceprogrammet for Colorado-skrivere, er nå tilgjengelig for planskriverne i Arizona-serien og gir en unik og helhetlig servicetjeneste som er gunstig for sluttkunder og salgspartnere. ProCare gir maksimal oppetid, full oversikt over kostnader og høy avkasting på investeringen og kan vise til en kundetilfredshet på 95 prosent.

NYE BLEKKSETT TIL ARIZONA GIR FLERE BRUKSMULIGHETER

På FESPA 2021 vil Canon også for første gang vise frem det nye UV LED-blekksettet til Arizona 135 GT. Nye IJC358 har overlegen klebeevne som gjør det velegnet til industriell produksjon med utskrift på mer komplekse materialer, for eksempel plast. IJC358-blekksettet har høyere fleksibilitet og fester seg bedre til utskriftsmediet, det er med på å redusere  sjansen for at det løsner under etterbehandling og når det ferdige produktet monteres på en flate, for eksempel en vegg eller glass.

IJC358 består av CMYK, lys cyan, lys magenta og hvitt blekk og er som Canons IJC357-blekksett, tilgjengelig i poser på 800 ml, 2 og 3 liter. Mens IJC357-blekket gir et blankere resultat, gir IJC358-blekket en mattere overflate, noe som aktører innen industriell utskrift vil sette pris på. Videre er IJC358-blekket også GREENGUARD Gold-sertifisert på lik linje med IJC357-blekksettet.

Skriverne på standen støttes av ONYX 21 RIP og OneVision-programvare for automatisering av arbeidsflyter. Canon vil også vise frem en automatisert ende-til-ende-arbeidsflyt med Colorado- og Arizona-skriverne, OneVision-programvare og en Zünd S3 digital kutter, som også er utstilt på OneVisions nabostand (1-104).

I tråd med temaet for FESPA 2021, «Bringing Colour Back», vil Canons stand inspirere besøkende med et stort spekter av fargerike storformatutskrifter under Canons slagord «en smak av farger», blant annet plakater, bannere, gulvgrafikk, tosidige bakbelyste skilt, tapet, kartong, bilfolie og overføringsfilm for tekstil.

Wouter Derichs, Sales & Marketing Director for Large Format Graphics EMEA hos Canon Production Printing, sier «Mange trykkerivirksomheter ønsker å ta steget inn i nye markeder, og vi er derfor veldig fornøyde med å kunne demonstrere hva Colorado 1630 og Arizona 135 GT er gode for på FESPA 2021. Med disse skriverne som er utviklet basert på tilbakemeldinger fra kunder og partnere, får brukerne fordelen av automatiserte og robuste teknologier, og ikke minst til et attraktivt investeringsnivå. Vi ser også frem til å vise besøkende allsidigheten til det nye IJC358-blekket og de mange mulighetene kundene har til å forbedre og diversifisere produkttilbudet.

Wouter legger til «Vi er glade for å være tilbake på FESPA 2021 etter to år uten livearrangementer og for å kunne demonstrere fargerike trykkprodukter. På årets messe er fokus å vise kundene utvalget av Canon-løsninger som passer deres virksomhet og produksjonsvolum. De siste 18 månedene har vært krevende for mange. Vårt fokus er å bistå kunder og partnere med løsninger som tilfører verdi som igjen kan omsettes til bærekraftig forretningsvekst.»

Hvis du vil vite mer om planskriverne i Arizona-serien, se http://www.canon.no/business-printers-and-faxes/uv-flatbed/

Hvis du vil vite mer om rull-til-rull-skrivere i Colorado-serien, se http://www.canon.no/business-printers-and-faxes/uvgel-roll-tol-roll/