Canon lanserer ny nettversjon av PosterArtist: Nye muligheter for brukere med Canon-skrivere

Oslo, 7. mars 2022 – Canon lanserer i dag en ny nettbasert versjon av PosterArtist¹, som gjør det enklere å lage og skrive ut plakater internt. Alt som trengs for å lage plakater er en kompatibel Canon-skriver og tilgang til nettstedet for PosterArtist (http://posterartist.canon), der du finner et bredt utvalg maler, bilder, skrifter, utklipp og ikoner.

Det nettbaserte programmet for plakatdesign er gratis og kompatibelt med en rekke Canon-skrivere, blant annet storformatskriverne i imagePROGRAF-serien, produksjonsskriverne i imagePRESS-serien, multifunksjonsskriverne i imageRUNNER-serien, samt de allsidige iSENSYS-modellene og PIXMA- og MAXIFY-skriverne til hjemmebruk og små kontorer.

Hiro Imamura, Marketing & Innovation Vice President, Digital Printing & Solutions hos Canon Europa, sier: «Trykte plakater er fremdeles et effektivt verktøy for å skape bevissthet rundt produkter, tjenester eller arrangementer. Om det er en profilert POS-kampanje, Bondens marked eller et annet lokalt arrangement, kan kundene bruke nettversjonen av PosterArtist til å lage flott reklamemateriell, slippe løs kreativiteten og få enda mer ut av skriveren. Kunder som ønsker å lage plakater selv har hittil gjerne måttet investere i komplekse designprogrampakker og bruke mye tid på å sette seg inn i hvordan det fungerer. Med PosterArtists intuitive brukergrensesnitt kan alle Canon-kunder, fra profesjonelle grafiske designere til hjemmebrukeren, lage profesjonelle plakater, flygeblader og bannere, uavhengig av designerfaring. Siden programvaren er tilgjengelig på nett, får brukerne full fleksibilitet til å jobbe der det passer dem, noe som er helt i tråd med dagens jobbmønster.»

Lag originale plakater raskt og enkelt med Canons skrivere

Den nye nettversjonen av PosterArtist veileder brukeren gjennom alle trinnene i prosessen fra utforming til utskrift. De som har en klar idé om hva de vil lage, velger ganske enkelt alternativet for plakat, flygeblad eller banner fra designmenyen. Det er også mulig å velge tema som for eksempel «Handel/distribusjon» eller «Salg». Med alternativet «Auto Design» får du hjelp til å opprette plakater, flygeblader og bannere fra bunnen av. Velger du en kategori som for eksempel «Mat og drikke» eller «Nyåpnet», og legger inn tittel og bilder, kan du generere flere designforslag.

Brukerne kan velge blant et omfattende utvalg design og bilder takket være PosterArtists tilgang til royaltyfrie bilder fra bildetjenester som Pexels, Pixabay og Unsplash, eller de kan importere og bruke sine egne bilder. Med et stort spekter av plakat-, flygeblad- og bannermaler, kan brukerne tilpasse designet til en rekke ulike bransjer fra handel og distribusjon til undervisning, servering og overnatting.

Legg til iøynefallende finish med tekstureffekt i gull og sølv og fluorescerende blekk

Takket være nyutviklet teknologi for bildebehandling², støtter en rekke Canon-enheter utskrift av effekter i gull og sølv, som kan gi designet det lille ekstra.

Brukere med skrivere i Canon imagePROGRAF GP-serien³, kan bruke skriverens Radiant Infusion-teknologi til å gi plakatene ekstra intensitet og gjennomslagskraft. I Vivid-modus kan du velge blant tre ulike metningsnivåer for å justere intensiteten i utskriften. Med Spot-modus kan du fremheve tekst, former, bilder og bakgrunn i rosa eller oransje ved hjelp av fluoriserende rosa blekk.