proCARE serviceprogrammet er nå tilgjengelig for Canon Arizona- og Colorado-kunder i hele verden

Canon har utvidet serviceprogrammet proCARE slik at det nå dekker hele det grafiske storformatutvalget og er tilgjengelig for kunder over hele verden. Programmet er utviklet for kunder av skrivere i de prisbelønte Arizona- og Colorado-seriene. En av de store fordelene med programmet, er at det gir leverandører av utskriftstjenester og trykkerier mulighet til å maksimere oppetiden samtidig som de får full oversikt over kostnadene. Programmet omfatter support med kort responstid ute hos kundene og inkluderer deler, arbeid og reisetid, forebyggende vedlikehold og fjernsupport. Dette gir Canons kunder høy avkastning på investeringen, i tillegg til kontinuerlig produksjon uten stans med eksepsjonelt høy og konsekvent trykkvalitet.

Det finnes proCARE-avtaler på 3, 4 og 5 år med mulighet til å utvide med 1 eller 2 år etter at den opprinnelige avtalen er utløpt. Ekstra supportalternativer inkluderer rask support på stedet og skrivehoder. proCARE for både Arizona- og Colorado-serien er tilgjengelig for kunder over hele verden via Canon-sertifiserte partnere eller direkte fra Canon. Dette betyr at kunder med produksjon i flere regioner, nå får et konvekvent og transparent servicekonsept.                               


Fordi nedetid ikke er et alternativ


Skriverne i Arizona- og Colorado-seriene er designet for optimal produktivitet med lite operatørbetjening og manuelt vedlikehold. proCARE-serviceprogrammet er en forlengelse av denne filosofien og gir kundene ekstra trygghet på at de kan levere. Det betyr at leverandører av utskriftstjenester og trykkerier kan konsentrere seg om det som er aller viktigst, nemlig å overgå kundenes forventninger når det gjelder kvalitet og å levere med kort produksjonstid, skape vekst og øke fortjenesten.


Michele Tuscano, European Production Partner & LFG Direct Sales Director, Canon EMEA sier «Arizona-serien med planskrivere er referansepunktet i bransjen og markedsandelen til rull-til-rull-skriverne i Colorado-serien vokser raskt takket være den unike UVgel-teknologien. I 2021 passerte vi en milepæl med over 10 000 Arizona- og Colorado-skrivere på verdensbasis. Siden lanseringen av Colorado proCARE i EMEA i 2020, er mer enn 95 prosent av kundenes Colorado-enheter koblet til Canons On Remote Service-system. Over 70 prosent av kundene våre har allerede en fullserviceavtale og 80 prosent av disse har valgt en femårs proCARE-avtal, som minimerer de totale eierskapskostnadene.»


Michele Tuscano sier videre: «Stadig flere internasjonale partnere og kunder etterspør et konsekvent, enkelt og brukervennlig verdensomspennende servicekonsept. Virksomheten deres er avhengig av det. Med Arizona og Colorado proCARE tilbyr vi nå et serviceprogram som er skreddersydd for behovene til alle kundene våre. De vet at de har teknologi de kan stole på, og en løsningspartner som alltid er klar til å hjelpe dem med å levere.»