Fullt hus under Canons Arena 22

Den beste kundekontakten er utvilsomt når vi kan møte kundene våre fysisk sier Canons markedsdirektør Svein Trønnes.

Gjennom to tettpakkede dager hos Canon kunne de 300 deltagerne boltre seg i dagsaktuelle temaer, spennende foredrag og innovativ teknologi.

En komplett fagmesse

Alle områder innenfor dokumenthåndtering griper inn i hverandre, og Canon er en av svært få produsenter med et løsningsspekter som favner fra datafangst til dokumenthåndtering, sikkerhet og print i alle varianter. Til sin stormønstring Arena 22 midt i oktober, stilte Canon med komplett studio for sendinger, showrom med fokus på hvordan arbeidshverdagen kan gjøres mer effektiv, en rikholdig foredragsliste og - ikke minst – sin “grafiske fabrikk” Image Factory med profesjonelle produksjonsløsninger.

Foredragslisten imponerte, og Svein Trønnes, Marketing Director for Canon Norge, var ikke overrasket over at det knapt var et ledig sete under foredragene om helse, sikkerhet og personvern.

Det er jo dagsaktuelle temaer som griper inn i både hverdagen og arbeidsdagen vår, uavhengig av bransje, størrelse og lokalisering. Derfor var vi veldig godt fornøyd med å få “kjendislege” Wasim Zahid, jurist og GDPR-spesialist Anja Lange fra Advokatfirmaet Selmer, samt fagdirektør Roar Thon fra Nasjonal sikkerhetsmyndighet hit under arrangementet. Ambisjonen vår er å være mye mer enn en teknologileverandør, i form av en langsiktig partner for kundene våre, som gir inspirasjon og gjør det enklere for kundene å lykkes i sin bransje. Det fikk vi gode tilbakemeldinger på under Arena 22, sier Svein Trønnes.

Foredragsholdere på øverste hylle

Wasim Zahid avslørte at han også er teknologientusiast og ivrig bruker av avansert fotoutstyr fra Canon. Hans beskrivelser av hvordan teknologien kan gjøre oss mer kreative og produktive, og det motsatte hvis den ikke brukes på rett måte, var både tankevekkende og inspirerende. Den som tror det ikke ilegges bøter og straff til selskaper som bryter GDPR-reglene, burde fått med seg Anja Langes foredrag om dette temaet. Og i de usikre tidene som råder, var det ingen som ønsket å gå glipp av Roar Thons innlegg. Som fagdirektør i Nasjonal sikkerhetsmyndighet og bakgrunn fra både Forsvaret og Politiet, kjenner han trusselbildet bedre enn de fleste.

Den beste kundekontakten

Sammen med partnere som Mnemonic, Axaz, Scrive, Plockmatic med flere, stilte Canon hele sin stab av selgere, markedsførere, rådgivere og produktspesialister til rådighet under de to dagene på Holmlia. Forrige Arena av denne størrelsen ble arrangert sommeren 2018, men Svein Trønnes kjenner seg trygg på at det ikke går fire år til neste gang.

Den beste kundekontakten er utvilsomt når vi kan møte kundene våre fysisk, slik som her, og det har vært et stort savn under pandemitiden. Et arrangement av dette omfanget krever selvsagt mye av tid, medarbeidere og øvrige ressurser, men tilbakemeldingene er så gode at det absolutt er verdt det. Nå er det tid for oppfølging, for mange kunder har fått øynene opp for nye forretningsområder, ny teknologi og nye muligheter. Så det blir ingen tid for å hvile på suksessen, det blir fullt trykk fremover, sier Svein Trønnes.